در سال 2003 ، کرایسلر پس از توقف یک دهه ، موتور افسانه ای Hemy را به خریداران خودروهای آمریکایی معرفی کرد. نیمه اول توپ “نسل سوم” 5.7 لیتری Pushrod V8 ، Gas -Backed ، 90 درجه بود که جایگزین خودروهای Magnum V8 5.9 لیتر در سال 2003 شد. این Hemi جدید یک طرح بشقاب تمیز با شکوفه چدن بود ، نگهدارنده های اصلی چهار ، میله های فریبنده Forged Alinumpleight و Presses Presses. سرها واحدهای جریان آلومینیومی با دو دریچه و دو شمع احتراق برای هر سیلندر بودند. در آن زمان یک آسیاب بسیار مؤثر و بالا بود.
از قوچ ، جایی که تنها موتور بنزین در دسترس بنزین به مدت نه سال ، 5.7 Heimis جدید در کل مجموعه کرایسلر پخش شد. ابتدا به دورانو در سال 2004 ، سپس طی چند سال آینده به LX-Platform-300C ، Chager ، Magnum- و حتی برای خانواده جیپ. کرایسلر 5.7 لیتر در یک تن وسایل نقلیه در سراسر Agets و نوجوانان قرار داده است و به طور کلی ثابت شده است که یک ایستگاه انرژی قابل اعتماد و قابل اعتماد است.
حتی مطمئن ترین موتور مشکلات خود را نیز دارد. در طی دو دهه گذشته ، 5.7 لیتری برای تعداد معدودی از موضوعات-که برخی از آنها خطرناک هستند-که کمی تحریف شده اند ، شهرت بدی کسب کرده است. حتی سالها تولید کامل وجود دارد که دانش حامل اتومبیل ها به دلیل کیفیت و مشکلات ساختمانی مانند طاعون از آن جلوگیری می کند. این سالها چیست؟ خوشحالم چون پرسیدید.
کنه ها ، آل شررا ، تعلل و به یاد داشته باشید
علیرغم قابلیت اطمینان عمومی و این واقعیت که این 10 سال بهترین موتور در غرفه برای چندین سال بود ، 5.7 Hemi سهم خود را از مسائل داشت. بزرگترین مشکلی که من با آن روبرو شدم ، “ترفند Hemi” معتبر بود که توسط آسانسورهای شکست خورده ایجاد شد و باعث ایجاد غذاهای مگا در میخک دوربین شد و قسمتهای مهم دریچه را در آسیاب از بین برد. مشکلات دیگر شامل 5.7 فشارهای ناشی از توطئه های احتراق اولیه و ناخن های آسیب پذیر در برخی از سالهای اول بود. اگرچه این مشکلات اساسی است که می تواند منجر به تعمیرات گران قیمت شود ، به خصوص مشکل نوشتن ستون مطرح شده/تازه کار ، 5.7 مشکل بیشتری نسبت به سایر موتور به خطر افتاده نداشت.
با این حال ، چند سال معمولی وجود دارد که ممکن است کسی بخواهد به محصول کرایسلر کارگر کاربر نگاه کند. اتومبیل های LX-Platform 2005 و 2006 ، به ویژه مگنوم ، با 5.7s با مشکلات اساسی روبرو بودند. مگنوم با اداره ملی ایمنی ترافیک در بزرگراه ها هفت تماس داشت و پس از سوخت گیری ، عادت بدی برای تعلل و تردید داشت. بعداً در طول عمر موتور ، موتورهای 2011 و 2012 که در برنامه Beck مورد استفاده قرار گرفتند ، قوچ بدنام Tarad Hemi بودند. در واقع کامیون های 2012 به ویژه بد بودند و ممکن است از آنها اجتناب شود.
برخلاف این زباله ها – و اشتباه نکنید ، این مشکلات بسیار جدی است – 5.7 Heimis یک موتور عالی بود. خوشبختانه به نظر می رسد شایعات مربوط به مرگ او چنین است. در حقیقت ، استلانتیس به تازگی اعلام کرد که 5.7 در سال 2026 باز خواهد گشت.
منبع: https://www.jalopnik.com/1837075/dodge-5-7-hemi-v8-engine-worst-years/
تحریریه سمین خودرو