یک زن ژاپنی که هشتادمین سالگرد تولد خود را جشن می گرفت تصمیم گرفت این مناسبت را به شیوه ای منحصر به فرد جشن بگیرد. او نه تنها گواهینامه رانندگی خود را رها کرد. دستی مزدا RX-7 25 سال است که مالک آن است. با این حال نگران نباشید، این یک داستان تکان دهنده است
در یک مصاحبه ویروسی در حال حاضر یوتیوب توسط رادیو ناکازاکی، نائوکو نیشیموتو، خانهدار ژاپنی، گفت که او به دنبال شخصی بود که مالکیت مزدا RX-7 او را به دست بگیرد، زیرا در آستانه 80 سالگی بود که گواهینامه رانندگی خود را رها میکرد. پس از مصاحبه، نیشیموتو مملو از ایمیلها شد و بیش از 400 مورد پیشنهاد برای برداشتن RX-7 از دستش دریافت کرد. یکی از آن ایمیلها مربوط به بخش روابط عمومی مزدا بود.
معلوم شد که یک مهندس مزدا مصاحبه نیشیموتو را دیده و از تیم روابط عمومی خواسته است تا با او تماس بگیرند. نیشیموتو به یاد می آورد که ایمیلی را که برای او ارسال شده بود دید کارواچ ژاپن:
“این یک ایمیل پر از احساسات و صداقت بود، و به نظر می رسید که برای من درخشیده است.” شخص مزدا که ایمیل را ارسال کرده نیز ارتباط قوی با RX-7 داشته است.
نیشیموتو قبل از اینکه RX-7 را در دست بگیرد، تعدادی خودرو منحصر به فرد داشت. CarWatch می گوید که او گواهینامه خود را در 21 سالگی دریافت کرده است. سابقه مالکیت او عمدتاً تویوتا بود، زیرا او مالک Publicas و Coronas بود تا اینکه در سن 55 سالگی اتفاق زیبایی افتاد.
زمانی که او 55 ساله بود، کورنا کوپه او، که در آن زمان نزدیک به 10 سال رانندگی می کرد، شروع به خرابی کرد و او در فکر خرید یک دستگاه جدید بود. او به طور اتفاقی در حال تماشای انیمه Initial D با پسرش بود و در همان نگاه اول عاشق RX-7 (FD3S) شد. بلافاصله به نمایندگی مزدا در همان نزدیکی رفتم و یک ماشین جدید سفارش دادم. قیمت خرید در آن زمان حدود 3.2 میلیون ین بود.

هیچ RX-7 قدیمی هم نخریدم – من به طور خاص یک RX-7 Type RB S سفارش دادم. این یک مدل «پایه» با عملکردهای ملایم مانند صندلیهای جیر، اسپویلر، لاستیکهای دارای رتبه ZR و چراغهای مه شکن بود. . این خودرو دارای یک موتور توربوشارژ 261 اسب بخاری مزدا 13B-REW وانکل بود که به یک گیربکس پنج سرعته دستی متصل شده بود. در طول 25 سال، نیشیموتو کمی بیش از 48000 مایل را با RX-7 طی کرده است.
او میگوید پس از یک دهه یا بیشتر، اوضاع با خودروها بدتر میشود. در مورد RX-7 اینطور نیست. او از اینکه متوجه شد تولید RX-7 در حال پایان یافتن است ناراحت بود، زیرا این بدان معنی بود که اگر بخواهد نمی تواند بیرون برود و آن را با یکی دیگر جایگزین کند. در ابتدا فکر میکردم که اگر بعد از حدود 10 سال همه چیز بد پیش برود، میتوانم به یک RX-7 جدید روی بیاورم، اما وقتی شنیدم که تولید به پایان رسیده است و دیگر نمیتوانم به خودروی جدید روی بیاورم، مهمتر شد. به من،» او به CarWatch گفت.

این خودرو در حال حاضر در دست مزدا است، که نیشیموتو و RX-7 را در نمایندگی محلی که خودرو را خریداری و سرویس میکرد، مراسم تحویل گرفت. به او گل، پلاک ماشین و نقشه های طراحی RX-7 اهدا شد. رئیس و مدیر عامل مزدا، مورو ماساهیرو، رابطه نیشیموتو با RX-7 خود را به عنوان نمونهای بارز توصیف کرد که خودروها چیزی بیش از چیزی هستند که ما میتوانیم ما را حمل کنیم. او همچنین اشاره کرد که RX-7 برای او خاص بود.
این یک یادآوری تکان دهنده بود که شما یک ماشین را نه تنها به عنوان یک وسیله حمل و نقل، بلکه به عنوان یک شریک مهم در زندگی می بینید خاطرات ویژه برای من، ما این ماشین را گرامی خواهیم داشت.
RX-7 نیشیموتو در مرکز تحقیق و توسعه مزدا در یوکوهاما ذخیره میشود، جایی که خودروساز میگوید روابط عمومی آن از آن برای رویدادهای خاص استفاده خواهد کرد.
منبع: https://jalopnik.com/80-year-old-woman-donates-manual-rx-7-she-owned-for-25-1851727806
تحریریه سمین خودرو