فورد موستانگ برای اولین بار در سال 1965 وارد شد و آمریکا را با طوفانی گرفت. فورد انتظار داشت در سال اول 150،000 واحد فروخته شده هدف فروش داشته باشد ، اما تا پایان 65 ، 418،000 موستانگ خانه های جدیدی پیدا شد. در میان این هزاران نفر یک ویمبلدون سفید بود که یک موتور مکعب 260 اینچی V8 در زیر کلاه قرار داشت. احتمالاً محصولات زیادی در چنین گروهی وجود دارد ، اما این مثال خاص خاص بود ، زیرا دارای شماره VIN 5F08F100001 است. برای کسانی که هنوز موفق نشده اند ، این قفل سفید در ویمبلدون اولین ساختار شماره یک موستانگ بود.
این ساختار در واقع راه خود را به نیوفاند لند ، کانادا پیدا کرده است. در اینجا ، من به عنوان یک قطعه نمایش به جورج پارسونز فورد داده شد. در 14 آوریل 1964 ، کاپیتان استنلی تاکر با همان شیوه روبرو شد و موستانگ را کشف کرد. در یک پیک نیک ، معامله ای به پایان رسید ، و گرچه موستانگ فقط به عنوان یک نمایشگر در آژانس در نظر گرفته شده بود – وی پس از اینکه نام خود را در ظریف جدید قرار داد ، دور شد. این نخستین 180 موستانگ قبل از تولید بود و هرگز نباید فروخته می شد. به نوعی ، تاکر موفق شد بازوی بازرگان را تحریف کند و به عنوان اولین مالک موستانگ حرکت کند.
فورد با Taker تماس گرفت. برند آبی بیضی مایل به بازگرداندن دست خود بر روی ساختار شماره یک بود ، اما تاکر دوست داشت ، و او نمی خواست آن را رها کند. بنابراین فورد با پیشنهادی به او نزدیک شد که نتوانست به سادگی آن را رد کند.
تاکر در میلیون ها نفر یک موستانگ گرفت ، دو بار
در اوایل سال 1966 ، کاپیتان استنلی تاکر حدود 10،000 مایل در موستانگ محبوب را پوشانده بود ، اما فورد مشتاق آماده سازی ماشین بود. در این مرحله ، موستانگ مانند کیک های داغ به فروش می رسید و قرار بود به خط تولید برسد. این تصمیم برای تهیه تاکر تجارت گرفته شد – اولین موستانگ برای یک میلیون ، و می تواند مشخصات را انتخاب کند.
تاکر عرض را گرفت و او واقعاً برای ادامه موستانگ جدید به شهر رفت. بار دیگر ، او یک ماشین قابل تبدیل را انتخاب کرد ، این بار در فلزی Frost Silver. در برگه گزینه ها ، Taker به سادگی “X” را ترک می کند ، که نشان می دهد او چیزهای زیادی می خواهد. همه طرف های با کارایی بالا 289CI V8 ، زیرا این دوره ضمانت کمتری را به همراه داشت. معامله انجام شد فورد اولین استانگ را بدست آورد ، آن را به موزه هنری فورد اهدا کرد و تاکر با بالاترین مدل جدید برند ، مجدداً با یک فنلاندی مهم از نظر تاریخی ارائه شد. Taker همچنین توانست با لی Iacocca مصاحبه کند – نه تنها یکی از تأثیرگذارترین شخصیت های تاریخ اتومبیل ، بلکه پدر رئیس جمهور موستانگ و معاون فورد.
براساس اطلاعات هنری فورد ، تاکر به یکی از مصاحبه های مجله ماهانه موستانگ گفت که پشیمان شده است که پس از گذشت حدود 17 سال از این کار تا حدودی است ، گرچه احتمالاً علاقه مندان به این نکته استدلال می کنند که موستانگ کاری است که او اصلاً شایسته بازگشت به خانه است.
امروز امروز و میلیون ها موستانگ امروز هستند
طبق همه استانداردها ، کاپیتان استنلی تاکر موستانگ دوست داشت. با این حال ، Taker – نمی داند که حریم شخصی ماشین وقتی برای اولین بار آن را بدست آورد – ویمبلدون سفید موستانگ ابتدا مانند هر چیزی غیر از آنچه که بود ، با یک ماشین رفتار نمی شد. این کشور 10،000 مایل اول را از طریق استفاده منظم از کاربر و زمستان سخت کانادا بالا می برد ، و وقتی موزه هنری فورد آن را به دست آورد ، کمی دشوار به نظر می رسید ، تا جایی که آنها به جای حفظ هدف اصلی تصمیم به تغییر مجدد خودرو گرفتند.
تاکر با یک میلیون موستانگ بسیار صرف کرده است ، زیرا آن را در تمام زمستان سرد و حتی با آن رانندگی می کرد. طبق گفته Motortrend ، Tucker Mustang در اواسط ساعت ها به مکانیک فروخته شد. وی همچنین تأکید کرد که هیچ کار کاغذی را حفظ نمی کند ، و بنابراین یک میلیون موستانگ اکنون در تاریخ گم شده است. احتمالاً استانگ مدتها پیش به پایان رسیده است ، اما احتمال پنهان کردن آن در زیر بقایای کنف ، و اینکه این فکر باید موستانگ را نگه دارد و سوزاندن شکارچیان را برای سالها مشغول پیدا کند. با نگاهی به ناپدید شدن و ناپدید شدن میلیونمین موستانگ ، بهتر است جایزه فورد را برای اولین مدل تاکر داشته باشید ، اگرچه شگفت آور است که بدانید “استنگ تاریخی” به جای اینکه تمام وبلاگ نویس ابدی را به عنوان یک موزه بگذارد ، موفق به زندگی در خارج از زندگی خود با تاکر روی چرخ شد.
منبع: https://www.jalopnik.com/1980861/how-ford-got-first-mustang-back/
تحریریه سمین خودرو