برند برند Pontiac در طول زندگی خود در یک اجرای بسیار قوی قرار گرفت ، زیرا او اولین اتومبیل خود را در سال 1926 معرفی کرد و سرانجام در سال 2010 تولید را متوقف کرد. اما در بخش بزرگی از حضور وی ، پونتیاک غلظت قابل توجهی بر عملکرد داشت.
این بنتاک در دهه 1960 بود که واقعاً پایه و اساس را گذاشت. این برند در عضلات با کاتالیناس سوپر از سال 1962 و 1963 شروع به کار کرد و موتورهای V8 را که از مسابقه NASCAR گرفته شده بود ، به آنها داد. در حقیقت ، کاتالینا در سال 1962 جایزه Daytona 500 را به دست آورد. بالاترین موتور HP در همان سال در جایزه بزرگ پونتیاک کارخانه قرار گرفت. نوسانات دهه 1960 همچنین شاهد ظاهر پونتیاک GTO – که اولین ماشین عضلانی آمریکا است – Pontiac Firebird و Transp.
علاوه بر پیاده روی ، در طی این سالها ، پونتیاک در مورد کند شدن شما فکر کرد. این انگیزه پشت هشت چرخ با برند بلند بود که برای بهبود عملکرد ترمز با ترمز سیلندر مدرسه قدیمی طراحی شده است. بیایید ببینیم که چگونه همه چیز با هم کار می کند تا یکی از متمایزترین ویژگی های قرارداد را ایجاد کند.
در اینجا نحوه کار چرخ های 8-lug پونتیاک آورده شده است
فقط ما واضح هستیم ، آنچه در اینجا صحبت می کنیم تعداد دکمه های چرخ متصل به هر محور چرخ است. به عنوان مثال ، محور عجله معمولی شامل پنج دکمه است که آن را در هر چرخ نصب می کنند و از پنج سالن سالن به عنوان میله استفاده می کنند. واضح است که چرخ های پونتک برای هر چرخ از هشت چرخ استفاده می کنند ، اما این کار بزرگی نیست. معامله بزرگ مکانی است که سوراخ های دکمه های چرخ در آن قرار دارد. نقاط ضمیمه برای اکثر چرخ ها نزدیک به مرکز چرخ هستند که تقریباً مانند دیسک تشکیل شده اند. چرخ های پونتیاک بیشتر شبیه حلقه های فلزی ضخیم بودند و سوراخ هایی در چرخ های دکمه ها در قسمت داخلی حلقه بود.
بیشتر اتومبیل های مدرن استفاده از ترمزهای سیلندر را متوقف کرده اند ، اما در آن زمان استاندارد بودند و با استفاده از کفش ترمز بر روی سطح داخلی طبل ترمز SO -Called کار می کنند. سیلندر ، به نوبه خود ، پشت فرمان است – خارج از تماس مستقیم با هوای تازه. در نتیجه ، ترمز طبل معتبر گرمایش و از دست دادن نیروی ترمز بود. به روزرسانی پونتک این بود که روز چهارشنبه گروه ترمز را در میان هشت چرخ خود به منطقه خالی منتقل کند و به نسیم رهگذر اجازه داد تا در خنک کننده ترمز بهتر عمل کند.
تاریخچه کوتاهی از چرخ های نادر Bontak 8-lug
ایده گروه ترمز قهرمان در میان چرخ از پونتیاک نبود. یک ماشین مسابقه 35 تا 1930s Bugatti تلاش کرد تا بشکه های ترمز را در وسط لبه های چرخ خود قرار دهد ، همانطور که ورود Panhard در Lemans در سال 1956 انجام داد. آنها را به تولید بپردازید. قبلاً توسط جنرال موتورز کلیتون لیچ ، که قبلاً در موتورهای PI8 و شورولت V8 کار می کرد ، طراحی شده بود.
محصول نهایی یک لبه فولادی 14 اینچی در اطراف سیلندر ترمز آلومینیوم 11 اینچی بود که توسط تأمین کننده چرخ مارک در آن زمان ، Kelsey-Hayes تولید شده بود. این گزینه به عنوان گزینه 120 دلاری در یک Bonteak با اندازه کامل مانند Bonneville ، Catalina و Grand Prix از سال 1960 تا 1968 ارائه شد. شما هنوز هم می توانید این چرخ ها را نیز ردیابی کنید ، اگرچه آنها کمی گران تر هستند. یک گروه مدرن با قیمت 1200 دلار در ایبی ظاهر شد. در مقایسه با چرخ های مسخره رولز رویس 13000 دلار بد نیست.
منبع: https://www.jalopnik.com/1922189/classic-pontiac-8-lug-wheels-history/
تحریریه سمین خودرو