برای اکثر رانندگان ، انتقال اتوماتیک خودرو – رایج ترین نوع گیربکس در حال حاضر و بیشتر از آن دلسوزی – شامل سه تنظیمات است: موتور ، پارک و برعکس. با این حال ، بیشتر فرآیندهای انتقال اتوماتیک می توانند کاری بیش از پیش ، عقب نشینی انجام دهند و از حرکت خودرو در ترافیک جلوگیری کنند. برخی از آنها دنده کمتری دارند که می توانید به آنها مراجعه کنید. انتقال سایر پرورش دهندگان حاوی مواردی مانند نقاط تغییر قابل تنظیم یا تبدیل “دستی” ترکیبی است. همه آنها ، از ساده ترین مدارس توربوشارژ گرفته تا مدرن ترین اتومبیل ها ، همان آماده سازی مفید را به اشتراک می گذارند: خنثی.
اساساً حرکتی را در یک حرکت خنثی قرار می دهد که موتور را از خط رانندگی جدا می کند. در یک گیربکس اتوماتیک ، یک خنثی بین خلاف و یک موتور قرار دارد (PRNDL را به یاد داشته باشید؟) و به عنوان یک فروشگاه موقت بین آنها کار می کند. ببینید ، قرار نیست در هنگام حرکت خودرو بین مخالف و رانندگی بچرخید ، زیرا برای انتقال بد است. خوشبختانه ، مغزهای اصلی که در ابتدا طراحی شده بودند ، به عنوان عملیات انتقال اتوماتیک مانند نمایش درایور معمولی همانطور که انجام می دهم ، کاملاً منتقل شدند و بدین ترتیب این فروشگاه موقت کوچک را فقط در صورتی قرار می دهند.
بی طرفی تعداد انگشت شماری از کاربردهای مثبت و چشمگیر نیز دارد. این امکان را به شما می دهد تا ماشین خود را با بی طرفی پرتاب کنید و آن را به اطراف آن فشار دهید ، که اگر باتری شما از بین برود ، بسیار مفید است ، به عنوان مثال ، ماشین شما در ترافیک شروع یا فروپاشی نمی کند. همچنین در شرایط اضطراری مفید است ، زیرا در مورد نادر یک بنیانگذار عالی یا یک موتور فاجعه بار به سرعت. با این حال ، مواقعی وجود دارد که شما باید اصلاً باید هیچ ماشین خود را در حالت خنثی قرار دهید یا خطر از بین بردن انتقال خود را به خطر اندازد
چه موقع از خنثی استفاده کنیم ، و چه موقع نیست؟
صادقانه بگویم ، تنها زمانی که باید به طور مرتب از آن استفاده کنید ، در صورت نیاز به پرداخت یا کشیدن ماشین است. فرض کنید در گل و لای گیر می کنید و یک وسیله نقلیه دیگر برای بیرون راندن شما نیاز دارد ، زیرا این یک استفاده عالی از خنثی است. موارد اضطراری دیگری نیز وجود دارد – به عنوان مثال خفه شده ، یا عدم موفقیت ترمز ناگهانی – اما این موارد لبه شدید است. بیشتر ، استفاده خنثی فقط در هنگام جابجایی خودرویی است که نمی تواند زیر قدرت خود حرکت کند یا هنگام شروع کار ، ناخوشایند باشد (به عنوان مثال هنگام حرکت آن در یک گاراژ) ، یا هنگام عبور از شستشوی خودرو.
آنچه شما باید هیچ صرف نظر از آنچه پدرتان به شما گفت ، این است که وقتی یک تپه یا در نور متوقف می شود ، ماشین خود را به حالت خنثی بریزید. در مورد قبلی ، یک افسانه مخرب در آنجا وجود دارد که در تپه های خنثی ، به ویژه در زیر تپه های طولانی ، روی گاز واقع شده است. چه انجام دادن انجام این کار برای حذف راهی برای کنترل ماشین خود از شما و در معرض خطر شما است. اگر برای جلوگیری از خرابی یا زباله ها به سرعت نیاز به سرعت دارید ، امیدوار هستید که به جای سرگردان کردن با تغییر خود ، در حال چرخ دنده باشید. در حالت دوم ، مگر اینکه مدت طولانی متوقف شوید ، بیش از یک یا دو دقیقه که در نور گذرانده اید ، فقط آن را در رانندگی بگذارید. اگر مدتی متوقف شوید ، آن را در باغ قرار دهید. این همان چیزی است که برای آن وجود دارد.
بنابراین ، بله ، در صورت نیاز به جابجایی خودرویی که نتواند خود را جابجا کند ، یا در شرایط اضطراری نادر ، Neutral مفید است ، اما نیازی به استفاده زیاد از آن نیست.
منبع: https://www.jalopnik.com/1810786/when-to-use-neutral-gear-automatic-car/
تحریریه سمین خودرو