Hemi V8 Stelantis درگذشت. خوب نه از نظر فنیاما اگر به دنبال یک سدان یا یک ماشین عضلانی V8 هستید ، آن را در Dodge یا Chrysler پیدا نخواهید کرد. اگر Beck Aug یک حافظه دسترسی سخت یا SRT Hellcat Durango یا Jeep Wrangler 392 نیست ، شما نمی توانید V8 دریافت کنید ، و موتور در این کامیون ها و وسایل نقلیه چهار چرخ نیز طولانی نیست. جابجایی کوچکتر ، موتورهایی که به توربین ارسال می شوند ، در سالهای اخیر به بازگشت رسیده اند و استلانتیس سرانجام بهترین محصولات فروش خود را به دست آورد.
رشته دروغین 5.7 -Liter Hemi V8 در قرار دادن موتور جدید برای جایگزینی آن دیده شده است. طوفان به نام TurboChage 3.0 لیتر 3.0 لیتر نه تنها کوچکتر بلکه قدرتمندتر و کارآمدتر است. اما چه چیزی این موتور را بسیار منحصر به فرد می کند؟ خواندن برای یادگیری سه چیز در مورد Stelantis inine-6 ، که آن را خاص می کند.
از HEMI V8 کوچکتر و قوی تر است
کار روی آنچه که طوفان خواهد شد که در سال 2013 به عنوان پاسخ مستقیم به موتورهای فورد EcoBoost شروع به بازگشت کرد ، اما تا سال 2022 ارائه نشده است. این شش موتور مستقیم است که از زمان اطلس جنرال موتورز توسط صنعت خودرو آمریکا ارائه شده است. در اوایل دهه اول قرن بیستم در SUV های GMT360 خود مورد استفاده قرار گرفت و کرایسلر سالها قبل از آن یکی از آنها را ارائه نداده است. موتور طوفان در مدیران انرژی موجود است: نسخه استاندارد 420 اسب بخار و گشتاور 486 پوند را ایجاد می کند ، در حالی که از نسخه بسیار مولد در محصولاتی مانند Ram Rho و Jeep Grand Wagoneer تا 550 اسب بخار و 521 پوند گشتاور استفاده می شود. این امر باعث می شود هر یک از طوفان ها از نسخه های 5.7 لیتر و 6.4 لیتر از Hemi V8 قوی تر شوند و به لطف شارژ توربوشارژ ، این قدرت را با جابجایی کمتری ایجاد می کند.
در حالی که هر یک از نسخه های استاندارد و بسیار حذف شده طوفان بیش از 90 قسمت دارند و تا حد زیادی یکسان هستند ، موتورها دارای یک توربو منحصر به فرد هستند. متغیر استاندارد با 22 پوند در اینچ مربع قله توربو می شود ، در حالی که یک طوفان بسیار تولیدی 26 پوند در اینچ مربع از قله تقویت از توربو می گیرد. موتورها همچنین بر روی سوخت دیگری کار می کنند ، زیرا طوفان نیاز به خروجی منظم دارد زیرا علاوه بر بهره وری ، به پاداش نیز نیاز دارد.
فناوری مدرن ، نام باستانی
نام طوفان در واقع اهمیت تاریخی آن جیب است ، زیرا در یک موتور تضمین شده 4 استفاده می شود که بیش از 20 سال Willys CJ-3 ، CJ-5 و CJ-6 را اداره می کند. با وجود این نام تاریخی ، هیچ چیز در مورد موتور مدرن طوفان قدیمی نیست. Stelantis از برخی از فناوری های پیشرفته برای توسعه و ساخت موتورها استفاده کرد ، به خصوص با توجه به اندازه کوچک و قدرت زیاد آنها. وزن طوفان را بگیرید. تا حدی از جرم آلومینیومی سبک وزن تشکر می کنم ، هر دو نسخه استاندارد و مولد موتور کمتر از 500 پوند وزن دارند و 11 پوند بین این دو (به ترتیب 430 و 441 فرش). برخی از راه حل های عجیب و غریب برای صرفه جویی در وزن بیشتر به طرز حیرت انگیزی استفاده شد. از فناوری کمان با حرکت پلاسما برای اسپری آلیاژ فولادی تبخیر شده بر روی دیواره های سیلندرها استفاده می شود ، که معمولاً در موتورهای با کارایی بالا مانند Ford Vodo V8 در Mustang Shelby GT350 V6 مورد استفاده در GT-R مشاهده نمی شود.
موتور یک ماشین عضلانی جالب ایجاد می کند
Dodge ممکن است بیش از تعدادی از طرفدارانش را با عدم وجود موتور جدید Dodge Charger’s V8 مختل کرده باشد. به نظر نمی رسد که طرفداران به بازرگانان نسخه الکتریکی عضله جدید از Dodge ظاهر می شوند. اگر شما یکی از این طرفداران هستید که می خواهید انرژی بیشتری کسب کنید که الکتریکی نیست ، تمام کاری که باید انجام دهید اینست که تا اواخر امسال صبر کنید زیرا Dodge منصوب شده است تا نسخه گاز شارژر را منتشر کند. آنها را به عنوان شش بسته نامیده می شود و خریداران قادر خواهند بود دو نسخه از طوفان را در ماشین جدید عضلانی بدست آورند. با 420 یا 550 اسب بخار ، باید موارد را برای شارژر در رابط عملکرد جالب کند.
به خاطر داشته باشید که هر دو نسخه از بسته شارژر قدیمی SXT ، GT ، R/T و SCAT که با 292 اسب بخار 3.5 لیتر یا V8 5.7 لیتری 370 اسب بخار یا 486 -HP 6.4 لیتری HIMI V8 بودند. با وجود این قدرت ، ما باید صبر کنیم و بدانیم که خریداران پاسخ می دهند یا خیر. طرفداران دوج بودند به حداکثر وفادار به V8 ؛ عملکرد لاستیک ها در لاستیک های بسته بندی Scat و Helcat هویت کاملاً شارژر بود. به نظر می رسد که بدون این موتور V8 ، بسیاری از افراد دست خود را به مارک می زنند. جهل این برند ممکن است ثابت کند که زودرس است ، اگرچه داج از طریق شارژر شش سیلندر چیزی منحصر به فرد ایجاد کرده است. به نظر می رسد که این مدل پنج در حالی که به لطف پایان عقب خود یک آمریکایی از کیا استینگر خواهد بود ، و مدلهایی که با گوساله پشتی کار می کنند ، باقی می مانند. اگر عملکرد طوفان به شماره موتور در موتور افزایش یابد ، ممکن است استلانتیس و داج موفقیت جدیدی در دستان خود داشته باشند.
منبع: https://www.jalopnik.com/1797084/dodge-hurricane-engine-guide/
تحریریه سمین خودرو