فرمول 1 پس از سال 2026 به هلند باز می گردد ، که یک دوره پنج ساله به پایان می رسد. عزیمت قهرمانی جهان از Zandvort همچنین به معنای از دست دادن شیب بسیار شیب در جایزه بزرگ است. Fédération International de L’Imobile ، سازمان بین المللی ورزشی اتومبیل ، به طور رسمی در محافل مسابقه با چرخش بانکی اعمال می شود ، مگر اینکه آنها معیارهای باریک برای معافیت داشته باشند. اگرچه حداکثر سرعت با افزایش بانکداری هم رانندگان و طرفداران مجاز است ، اما این ویژگی برای رقابت در بالاترین سطح از سال 1969 بسیار ناامن در نظر گرفته شده است.
گفته قدیمی این است که “مقررات ایمنی در خون نوشته شده است” برای دو برابر شدن مسابقه اعمال می شود. Autodromo Nazionale Di Monza در ایتالیا ، مشهورترین مدار بانکی در خارج از ایالات متحده ، محلی برای تصادفات مهلک در این رقابت بود که FIA در دهه 1960 تصویب کرد و این سازمان را مجبور به تجدید نظر در سیاست خود در زمینه طراحی مدار کرد. F1 با استفاده از مسیر جاده Monza 6.2 مایل پس از درگذشت فراری Wolfgang Von Tripps در دامان دوم جایزه بزرگ ایتالیا در سال 1961 متوقف شد.
چرخش های بانکی مجاز نیست ، اما معافیت وجود دارد
حادثه کشنده آیفون در بانکداری مترقی تقریباً 40 درجه اتفاق نیفتاد ، اما فشار مکانیکی که سرعت زیاد در اتومبیل ها است بسیار خطرناک است. FIA World Sportscar به استفاده از قسمت 6.2 مایل Monza 1000km با Chicunes اضافه شده و موانع بهبود یافته ادامه خواهد داد ، اما مسابقه استقامتی پس از انتشار سال 1969 F1 را به حلقه فعلی دنبال می کند.
“در منحنی ها ، خدمات بانکی (به پایین به قسمت داخلی مسیر نباید از 10 ٪ (5.7 درجه) تجاوز کند (با استثنائات ممکن در موارد خاص ، مانند گذرگاه های سریع یا مسیرهای بیضی). شیب منفی به طور کلی قابل قبول نیست مگر اینکه در شرایط خاص دیکته شود.”
اگرچه این آیین نامه معافیت روشنی برای تخم های بیضی آمریکا دارد ، اما دقیقاً دلیل ظهور بیضی لازیتزرینگ در آلمان 5.7 درجه است که این تسهیلات در سال 1998 ساخته شد. طراحی دایره ها از آن زمان به ماجراجویی بیشتری تبدیل شده است. Zandvort تصمیم به تغییر شکل 3 و 14 گرفت تا فرصت های بیشتری برای بازگشت به F1 به دایره باریک پیچ خورده در سال 2021 ایجاد کند. آخرین گوشه که دو بار معتبر خوانده می شد ، دو بار مجدداً طراحی شد ، آری لوئندیک ، برنده ایندی 500 دو بار. در حالی که F1 بازدیدهای سالانه خود را به تپه های شن و ماسه هلندی می گذرد ، گوشه های بانکی دوباره منقرض نمی شوند. مادرینگ ، یک دایره خیابان 3.4 مایل در مادرید ، هنگامی که خانه جایزه بزرگ اسپانیا در سال آینده می شود ، یک نوبت اضطراب را شامل می شود.
منبع: https://www.jalopnik.com/1961996/why-banked-corners-arent-more-common-f1/
تحریریه سمین خودرو