به نظر می رسد که ما واقعاً چیزی را که خریداری می کنیم نداریم. از فیلم ها گرفته تا برنامه ها گرفته تا اتومبیل ، به نظر می رسد همه چیز به سمت مدل های مشارکت حرکت می کند و ما از آنها متنفریم. براساس S&G 2025 ، برای تولید کنندگان خودرو فرقی نمی کند زیرا آنها سعی می کنند و مشتریان به شدت کاهش می یابند.
در سال 2024 ، 86 ٪ از افراد مورد بررسی گفتند که آنها هزینه خدمات مداوم را پرداخت می کنند ، که کمی بالاتر از سایر نظرسنجی هایی است که ما دیدیم. اما حتی در این نظرسنجی ، این تعداد در سال 2025 به میزان چشمگیری به 68 ٪ کاهش یافته است. همچنین ، 5 ٪ از پاسخ دهندگان می گویند که آنها به هیچ وجه خدمات اتومبیل متصل را به اشتراک می گذارند. در این مطالعه ، هزینه این خدمات به عنوان دلیل اصلی شرکت در افراد ذکر شده است. این همچنین می تواند شامل افرادی باشد که به سادگی از مشترک شدن در ویژگی هایی که قبلاً در اتومبیل ها گنجانده شده اند ، امتناع می ورزند اما برای فعال سازی و استفاده به اشتراک نیاز دارند. در بسیاری از موارد ، مانند خود رانندگی کامل تسلا ، سنسورها یا دوربین ها در حال حاضر حضور دارند ، اما برای فعال کردن 99 دلار در ماه هزینه دارند.
علاوه بر این ، تلفن های هوشمند در حال حاضر برخی از خدمات خود را مانند تحرک ، سرگرمی و کنترل از راه دور در برخی از مشاغل ارائه می دهند. شاید به همین دلیل مارک هایی مانند GM ، Tesla و Rivian از Apple CarPlay و Android Auto پشتیبانی نمی کنند. با این حال ، تلفن های هوشمند نمی توانند سیستم های ایمنی درایور یا برخی از خدمات EV را ارائه دهند. رانندگان احتمالاً برخی از پول اضافی را برای این مشارکتها لغو می کنند ، که منطقی است ، اگرچه در وهله اول نباید در پشت دیوارها قفل شوند.
امنیت مانند درب صفحه نمایش در زیر دریایی است
یکی دیگر از نگرانی های مهم افراد در مورد خدمات اشتراک ، امنیت و حریم خصوصی داده های آنها است و آنها درست هستند. ویژگی های داده ها عملاً وجود ندارد ، در حالی که تولید کنندگان ، پلیس و دولت فدرال قادر به دسترسی به راحتی به داده های شما هستند. جنرال موتورز با جاسوسی قرمز در مورد عادات رهبری گمرک دستگیر شد ، اما از تنها مجرم دور است ، زیرا فورد و تویوتا برای جمع آوری مقادیر زیادی از داده های شخصی نیز شناخته شده اند. آنها سپس می توانند این اطلاعات را به اشخاص ثالث بفروشند ، برای اهداف بی گناه مانند بازاریابی یا احتمالاً تهاجمی مانند شرکت های بیمه ، باعث می شود قیمت های بالای رانندگان بر اساس عادت های رانندگی آنها ایجاد شود.
در اوایل سال جاری ، نفوذگرها توانستند به خدمات سوبارو مربوط به افشای سال مکان خودرو دسترسی پیدا کنند ، که این یک نگرانی بزرگ برای حریم خصوصی است. خوشبختانه ، این نفوذگران افراد خوبی بودند و سبورو قبل از اعلام عمومی ، سوراخ امنیتی را اصلاح کرد. اما ما نه سال پیش داستانی مشابه در مورد BMW را پوشش داده ایم ، و به نظر نمی رسد که از آن زمان وضعیت امنیت عمومی بسیار بهبود یافته است.
به همان اندازه که از آنها متنفریم ، تولید کنندگان از پیشنهادات خدمات اشتراک عقب نمی روند. تکرار درآمد ماهانه برای آنها بسیار جذاب است. در این مرحله ، آنها عمدتاً چیزهایی را روی دیوار پرتاب می کنند ، می بینند که چوب ها چیست و ما به چه چیزی اعتراض می کنیم. ما امیدواریم که تبلیغات ، پرداخت هر سیلندر ، لامپ های جلو برای اشتراک و سایر ویژگی های شیطانی را که پیشنهاد کرده اید ، ارائه ندهید.
منبع: https://www.jalopnik.com/1927772/cost-privacy-security-concerns-automaker-subscription-services-survey/
تحریریه سمین خودرو