نیسان سال سختی را پشت سر گذاشته است، اما مدیر عامل شرکت ایوان اسپینوزا خوشبین است که سال 2026 می تواند شاهد تغییری به سوی بهتر باشد. او اخیراً گفته است که انتظار دارد فروش در سال 2025 به طور کلی ثابت باشد، اما طی 12 ماه آینده با خودروهایی مانند کراس اوور Rogue، سنترا چهار در و شاسی بلند بزرگ Armada بهبود یابد.
از Automotive News، که با اسپینوزا در مقر نیسان در یوکوهاما، ژاپن مصاحبه کرد:
اسپینوزا گفت: «سال آینده باید در موقعیتی باشیم که فروش خود را افزایش دهیم…». این واقعیت که خطوط تولید جدیدی داریم وارد میشویم و در سال آینده یک انفجار کامل خواهیم داشت، قطعاً چیزی است که به ما کمک خواهد کرد.»
اسپینوزا در ادامه “دنده دوم” برنامه خود را توصیف کرد، “تغییر از کاهش هزینه و تعطیلی کارخانه به رشد محصول و فناوری”. اما Automotive News اشاره کرد که فروش نیسان در ایالات متحده از سال 2017 به شدت کاهش یافته است: از مجموع 1.6 میلیون دستگاه به بیش از 924000 دستگاه در سال 2024. و البته ساختمان دفتر مرکزی که اسپینوزا در آنجا برای مصاحبه نشسته بود به عنوان بخشی از تلاش او برای بازپس گیری نیسان فروخته شده است.
همه حرکات درست
مهم نیست که شما در مورد افول نیسان از دوران شکوه خود در دوران کارلوس گون – مدیر عاملی که اکنون رسوا شده بود که قبل از درگیری با مقامات ژاپنی و اجرای یک فرار دراماتیک به لبنان، مغز متفکر اتحاد رنو و نیسان بود – Espinosa یک کتاب بازی موثر برای چرخش دارد. ادغام ناموفق این شرکت با هوندا در اوایل سال جاری، حرکات اسپینوزا را ضروری کرد. به گزارش Automotive News، این نیز سخت است: بسته شدن هفت کارخانه در سراسر جهان و حذف بیش از سه میلیون خودرو از ظرفیت تولید سالانه تا سال 2028.
برخی از تحولات در بازار ایالات متحده می تواند به نیسان و اسپینوزا کمک کند. کاهش فروش خودروهای الکتریکی و پایان اعتبار مالیاتی فدرال، خودروسازان را به بازگشت به موتورهای احتراقی سوق داده است، بنابراین نیسان در مورد معرفی خودروهای هیبریدی بیشتر صحبت می کند. اسپینوزا به عنوان مثال در مورد احتمال یک پیکاپ هیبریدی با موتور V6 حدس و گمان می زند. همچنین به نظر می رسد که اینفینیتی، برند لوکس نیسان، راه به جایی نمی برد. علیرغم خودروهای برقی پیشگام با لیف، عدم نیاز به سرمایه گذاری هنگفت در پیشرانه های متعدد – همه گازی، هیبریدی و برقی – احتمالاً به نیسان فضای تنفسی بسیار مورد نیاز را می دهد.
دور از جنگل
سهم بازار نیسان در ایالات متحده به کمتر از شش درصد کاهش یافته است و با توجه به اهداف اسپینوزا برای ساده کردن عملیات و کاهش ردپای شرکت، شنیدن صحبت های او در مورد بهبود کیفیت فروش که این شرکت انجام می دهد، تعجب آور نیست. این موضوع مدتی است که در صنعت مطرح شده است. در حالی که سهم بازار در ایالات متحده – یک محیط رقابتی استثنایی – زمانی یک نقطه قوت بود، در حدود 15 سال گذشته خودروسازان به دنبال اهمیت بیشتر سودآوری بودند. اسپینوزا باید سهم بیشتری از سهام خود را به دست آورد و اگر چرخش او موفقیت آمیز باشد، نیسان احتمالاً به نسخه کوچک شده خود برای نیمه دوم دهه رضایت خواهد داد. از برخی جهات، این فرصتی عالی برای اسپینوزا است تا خود را به عنوان نوع جدیدی از مدیران اجرایی قرن بیست و یکم معرفی کند. اگر Ghosn و امثال مدیر عامل سابق Stellantis کارلوس تاوارس – بدون ذکر سرجیو مارکیونه فقید فیات کرایسلر – سازنده امپراتوری بودند، Espinosa ممکن است به عنوان امپراتوری غیرقابل ساخت یاد شود. مدیر ماهر زوال صنعتی.
منبع: https://www.jalopnik.com/2028697/nissan-ceo-says-new-models-coming-us/
تحریریه سمین خودرو