
تویوتا هنوز مدل های زیادی تولید می کند نسبتا مقرون به صرفه. از تمام خودروهای این خط، هشت خودرو با قیمت (به استثنای هزینه مقصد) زیر 30000 دلار شروع شدند. مثل خیلی این روزها تقریباً هر خودروسازیتویوتا دیگر هیچ خودروی واقعا کوچکی برای فروش ندارد، اما اگر نمایندگی های تویوتا راه خود را داشته باشند، ممکن است در آینده نزدیک این وضعیت تغییر کند.
راس هامبرستون جونیور، رئیس جدید شورای فروشندگان تویوتا، اخیراً برای مصاحبه با اخبار خودرو در آن او مشکلاتی را که فروشندگان درگیری تویوتا در سال های آینده با آن مواجه خواهند شد، مورد بحث قرار داد الزامات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای در برخی کشورها لازم الاجرا شده است. اخبار خودرو وقتی از هامبرستون پرسیده شد که با توجه به افزایش نرخ بهره و قیمت متوسط خودرو در سال جاری، چه اتفاقی برای مقرون به صرفه بودن خودرو خواهد افتاد، هامبرستون گفت که نگران توانایی تویوتا برای رویارویی با چالش مقرون به صرفه است. آن وقت است اخبار خودرو از او پرسید که آیا یاریس را برمی گرداند؟ هامبرستون گفت:
این سرگرم کننده است. حتما میگیرمش چالش آن خودرو این بود که آن را با ایمنی و آلایندگی در ایالات متحده مطابقت دهد تا جایی که آن را آنقدر گران کردند که در مقابل کرولا قرار گرفت، کرولا که به وضوح حتی به کرولا هم نزدیک نیست. پاسخ تویوتا این بود که کرولاهای بیشتری تولید خواهد کرد، اما این نیز تغییر کرده است. ما دیگر کرولا نمی بینیم، بنابراین شاید چیزی مانند یاریس بتواند دوباره کار کند. من می دانم که بسیاری از فروشندگان مایلند دوباره یک هاچ بک زیرکشور را ببینند تا به مقرون به صرفه بودن و همچنین داشتن محصولی در بخشی که ما می دانیم تقاضا دارد، داشته باشند.
تویوتا او یاریس را از ترکیب آمریکایی اش دور کرد بعد از سال مدل 2020. منطق شرکتی؟ مقررات هولوگاسیون و کاهش فروش. این یکی از ارزانترین خودروهای بازار در آن زمان بود، با قیمت اولیه کمی بیش از 15000 دلار، اما تویوتا در سال 2018 کمتر از 27000 یاریس فروخت و تا سال 2019 فروش آن 5000 دستگاه دیگر کاهش یافت. تویوتا این بخش را رها کرد و قیمت ورودی را به نزدیک به 20000 دلار رساند که قیمت اولیه کرولا در آن زمان بود. از آن زمان، یاریس نسل جدیدی دارد در بازارهای دیگر و گسترش خط تولید به گونههایی مانند پروردگار صلیب چروهای کوچک و دو یاریس هات هچ. در همین حال، تویوتا چیزی کوچکتر از کرولا در اینجا در ایالات متحده ارائه نمی دهد
اگرچه نظرات هامبرستون در مورد بازگشت احتمالی یاریس ممکن است به برخی از کسانی که از تویوتا چیزی ارزان تر از کرولا می خواهند امیدوار کند، من خیلی هیجان زده نمی شوم. بازگشت یاریس پیچیده خواهد بود. این نگرانی ها در مورد همگنی مشروع است. اگر یاریس حداقل به شکل فعلی خود بازگردد، احتمالاً مانند گذشته ارزان نخواهد بود و احتمالاً قیمتی معادل کرولا خواهد داشت. نسل فعلی قیمت یاریس به اندازه پریوس است مثلاً در انگلستان. اگر یاریس بازگردد، امیدواریم تویوتا این کار را درست انجام دهد.
منبع: https://jalopnik.com/toyota-dealers-want-the-yaris-back-1851746486
تحریریه سمین خودرو