ناسا ارتش را برای خصوصی سازی نجات فضانوردان رها می کند

ناسا ارتش را برای خصوصی سازی نجات فضانوردان رها می کند





اگرچه در دوره شاتل فضایی توقف وجود دارد ، Splashdowns یک ویژگی اولیه در کارهای فضایی است که در ناسا ایجاد شده است ، و کشتی های دریایی ایالات متحده در انتظار ورود فضانوردان هستند. ناسا اکنون به دنبال خصوصی سازی خدمات نجات برای کارهای خود است ، زیرا به گزینه های جایگزین و انعطاف پذیری مؤثر تر از وزارت دفاع نیاز دارد. ارتش این خدمات را از زمان پروژه Mercury ، اولین برنامه خدمه فضایی این کشور در اواخر دهه 1950 ارائه داده است. در حالی که برخی ممکن است استدلال کنند که پنتاگون می توانست از شش دهه گذشته راضی باشد ، هر سازمان دیگری سطح مشابهی از تجربه دارد.

ناسا به دنبال خصوصی سازی خدمات نجات برای تمام وظایف خود نیست ، فقط برنامه خدمه تجاری. این سرویس شامل اپراتورهای پرتاب خصوصی است که چرخش خدمه ناسا را ​​به ایستگاه فضایی بین المللی تبدیل می کنند. SpaceX و Boeing به ترتیب از طرف خدمه و Starliner خود با CCP با این فضاپیما قراردادهای CCP دریافت کردند. SpaceX از سال 2020 نه ماموریت را به پایان رسانده است ، در حالی که بوئینگ تاکنون بدنام شده است تا یک مأموریت پیمانکاری را انجام دهد. برنامه کارکنان تجاری و خدمات امداد و نجات تاریخ پایان خاصی دارد که SpaceX ISS در سال 2030 را لغو می کند.

آیا یک شرکت خصوصی می تواند گزینه بهتری نسبت به پنتاگون باشد؟

مناقصه ناسا تمام جنبه های صرفه جویی در خدمه فضایی را که شرکت خصوصی باید پوشش دهد ، برجسته می کند. اول ، امدادگران برای پیمانکار اولین کسی خواهند بود که به کپسول نزدیک می شوند ، باز را باز می کنند ، به فضانوردان کمک می کنند تا از فضاپیما خارج شوند و پشتیبانی پزشکی را ارائه دهند. آژانس فضایی “حداقل 1 نجات به درصد یک پیشگام فضایی واحد” تحمیل می کند ، در صورتی که پیمانکار کارمندان را برای کاهش هزینه ها در نظر بگیرد.

پیمانکاران احتمالی همچنین باید به کلیه موارد اضطراری بصری ، مانند پرتاب که در صفحه یا هنگام صعود خنثی شده است ، خدمات ارائه دهند. اگر در حین مأموریت اضطراری وجود داشته باشد ، پس نجاتگران باید آماده باشند تا طی 24 ساعت در یک منطقه آب از پیش تعیین شده در جایی در این سیاره قرار بگیرند. در صورت بدتر شدن ، پیمانکار علاوه بر “انتقال هرگونه بقایای انسانی به یک نقطه خاص از پایگاه ترانزیت به نیروی هوایی” ، وظایف جستجو و نجات را نیز انجام می دهد.

من نیاز به کاهش هزینه عملیات فضایی را درک می کنم ، اما خدمات نجات مکانی نیست که من به دنبال جستجوی شایستگی ها هستم. آنچه را که می خواهید در مورد هزینه های پنتاگون بگویید ، احساس اطمینان می کنم که وزارت دفاع می تواند کارمندان نجات لازم را در هر نقطه از این سیاره ظرف 24 ساعت به طور همزمان قرار دهد.



منبع: https://www.jalopnik.com/1848598/nasa-privatization-astronaut-rescues/

تحریریه سمین خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *