مرسدس بنز CLA الکتریکی می تواند لحظه ای تعیین کننده باشد

مرسدس بنز CLA الکتریکی می تواند لحظه ای تعیین کننده باشد

معمولاً وقتی سوار یک ماشین جدید، نمونه اولیه یا غیره می شوم، ماشین در واقع در حال حرکت است. اگرچه امروز روی صندلی مسافر یک نمونه اولیه استتار شده از آینده بنشینید نسل سوم مرسدس بنز CLAبیشتر زمان رانندگی را در یک توقف کامل سپری کردیم. این ربطی به خود ماشین ندارد، بلکه به شرایط مربوط می شود. در حالی که رئیس سیستم محرک الکتریکی، تیمو استگمایر، در فرمان است، سعی می کنیم از طریق گذرگاه کوهستانی Timmelsjoch در اتریش رانندگی کنیم، اما به دلیل قطع کامل برق مجبور به توقف هستیم.

این معمولاً چیز بدی است، اما به من زمان بیشتری می دهد تا در مورد CLA جدید با Stegmaier صحبت کنم، که یکی از مهم ترین مدل های جدیدی است که مرسدس در این دهه عرضه می کند. CLA با ورود به مرحله نهایی آزمایش، به یک خودروی مفهومی واقعی تبدیل شده است، نه تنها به این دلیل که طراحی و مشخصات آن کاملاً با مشخصات استاندارد مطابقت دارد. مفهوم CLA که پاییز گذشته عرضه شد، اما به این دلیل که موتورهای الکتریکی، باتری‌ها، سیستم عامل و سایر اجزای آن از طریق آن توسعه داده شدند. تست در دنیای واقعی پیشرو EQXX را ببینید.

افشای کامل: مرسدس بنز من را به آلمان برد تا افتتاحیه استودیوی جدید Manufaktur خود را ببینم، سپس به اتریش پرواز کردیم، جایی که یک شب را در موتورخانه های لوکس و شب دیگر را در یک هتل مجلل گذراندیم تا بتوانیم در CLA جدید سوار شویم و ماشین لوکس را آزمایش کنیم. . مجموعه ای از مدل های دیگر مرسدس در برف.

نمای 3/4 عقب نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

با قضاوت در مورد مدل‌های CLA EV کمی استتار شده که مرسدس بنز ما را با آن‌ها هدایت می‌کند، خودروی تولیدی تا حد زیادی با کانسپت یکسان به نظر می‌رسد، فقط با توجه به نکات طراحی علمی تخیلی. این زیباترین سیلوئت CLA تا به امروز با گلخانه ای چشمگیر و نسبت های بهبود یافته است چراغ جلوی ستاره ای شکل مفهومی خوشبختانه شکل چراغ عقب حفظ شده است. انتظار یک درمان بینی بدون توری مشابه با مفهوم را نیز داشته باشید، امیدوارم با ستاره های درخشان فراوان. مرسدس به ارائه CLA در رنگ های واقعی نیز ادامه خواهد داد، زیرا رنگ آبی روشن در زیر پوشش استتار قرمز وجود دارد.

من اجازه ندارم در مورد فضای داخلی CLA زیر خط کمربند صحبت کنم، حتی اگر به هر حال پوشیده شده بود، اما می توانم بگویم که CLA احتمالاً گسترده ترین سانروف پانورامایی را دارد که تا به حال دیده ام، به خصوص در یک ماشین کوچک. به نظر می‌رسد که روی فضای سر نیز تأثیر چندانی نداشته باشد. مرسدس قبلا تأیید کرده است که CLA اولین خودروی تولیدی خواهد بود که به صفحه نمایش ستون به ستون مانند آنچه در CLA وجود دارد مجهز خواهد شد. EQXX Concept CLA اولین نسخه تولیدی سیستم عامل جدید MB.OS خواهد بود. همچنین می‌توانم بگویم که CLA در داخل به‌طور غیرعادی ساکت است و با S63 که من صبح‌ها زودتر رانندگی کردم، رقابت می‌کند. بله، خودروهای الکتریکی ذاتاً در داخل ساکت‌تر از خودروهای گازسوز هستند، اما این تفاوت در شب و روز در مقایسه با CLA موجود است. مطمئناً بسیاری از سکوت مربوط به آیرودینامیک CLA و جنبه‌هایی مانند ستون B و شیشه‌های کناری است. اوه، و یک “بزرگ” وجود خواهد داشت.

چراغ جلوی نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

این پلت فرم مبتنی بر پلت فرم جدید معماری مدولار مرسدس (MMA) است که به عنوان “اول الکتریکی” توصیف می شود – مدل های احتراق داخلی وجود خواهد داشت که یک موتور توربوشارژ را با یک سیستم هیبریدی 48 ولت ترکیب می کند، اما CLA با تمام سیستم طراحی شده است. نسخه برقی بهترین و مهم ترین مدل است. یکی از هیجان‌انگیزترین بخش‌های MMA این است که نسخه‌های پایه CLA، بر خلاف تمام CLA‌های پایه گازسوز قبلی که چرخ‌های جلو بودند، چرخ‌محرک با یک موتور تکی به محور عقب خواهند بود. (با این حال، موتورهای گازی CLA احتمالاً چرخ‌های جلو باقی خواهند ماند.) این موتور عقب که توسط مرسدس بنز توسعه و تولید شده است، 268 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که 47 بیشتر از توربو-فور CLA250 فعلی است، و همچنین دارای گیربکس است. سرعت دوگانه که یک امتیاز بزرگ برای کارایی است. موتور دوم 107 اسب بخاری در محور جلو اختیاری است و به عنوان یک موتور “تقویت کننده” توصیف می شود که در صورت نیاز برای بهبود عملکرد یا کشش به کار می افتد.

علیرغم شرایط سفید، لکه‌های یخی نرم و شیارهای عمیق برف، CLA تمام چرخ متحرکی که من رانندگی کردم، هیچ‌وقت مشکلی در کشش نداشت، و باعث می‌شود در پیچ‌ها بهتر از سایر خودروهای مجهز به 4Matic که در این برنامه رانندگی کرده‌ام، عبور کند. هنگام برخاستن از یک توقف، استاگمایر می‌تواند در یک خط مستقیم به سرعت شتاب بگیرد، که از آن چیزی که به نظر می‌رسد چشمگیرتر است. حتی چند نقطه وجود داشت که ما به طور ناخواسته وارد یک برف عمیق شدیم و CLA توانست به راحتی خود را خارج کند. هیچ صدای کاذبی مانند فضاپیما یا حتی صدای موتور واقعی وجود ندارد. فقط شتاب بی صدا، صاف و آسان. سیستم ترمز احیا کننده نیز با رانندگی با یک پدال کامل و حالت خودکار جدید که از هدایت مسیر و سایر اطلاعات بلادرنگ برای تنظیم میزان بازسازی در حین پرواز استفاده می‌کند، بازنگری شده است. اکنون به جای پاروها، با کشیدن شیفتر نصب شده در ستون، که دارای دکمه روشن/خاموش نیز می باشد، بازسازی مجدد انتخاب می شود.

نمای 3/4 جلوی نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

در ایالات متحده، ما فقط یک باتری لیتیوم یونی 85 کیلووات ساعتی خواهیم داشت که 20 درصد بیشتر از باتری چگالی انرژی دارد. ترکیب EQبسته بندی می شود، اما سایر بازارها گزینه باتری LFP کوچکتری نیز خواهند داشت. مرسدس به طرز هوشمندانه ای تصمیم گرفته است تا به پلت فرم MMA معماری 800 ولتی بدهد و از اشتباهی که برندهای دیگر با راه اندازی 400 ولت مرتکب شده اند اجتناب کند، بنابراین می تواند تا 320 کیلووات شارژ سریع داشته باشد و بیش از 186 مایل قدرت به دست آورد. . فقط در 10 دقیقه مقیاس کنید. (این مفهوم برای برد 250 مایل در 15 دقیقه تبلیغ می شود که باید به آن دست یافت.) در زیر گلگیر عقب، هم یک پورت J1772 برای شارژ AC سطح 1 و یک درگاه NACS برای شارژ سریع DC پیدا خواهید کرد. خودرو با آداپتور CCS عرضه خواهد شد. همچنین برای شرایط زمستانی مانند این، پمپ حرارتی جدیدی است که از انرژی هدر رفته موتورها و باتری برای کارکرد موثرتر سیستم کنترل آب و هوا استفاده می کند.

مرسدس نمی گوید چقدر CLA لغزش می کند، اما من انتظار دارم یکی از پایین ترین ضرایب درگ در صنعت داشته باشد، به خصوص با توجه به اینکه نسل فعلی CLA در حال حاضر دارای ضریب بسیار پایین 0.23 است. در حالی که مشخصات ایالات متحده هنوز در دسترس نیست، CLA برد بیش از 466 مایل در WLTP اروپایی خواهد داشت که به معنای حداقل 400 مایل EPA است که ده ها بهتر از برادر EQS خود است. حتی چشمگیرتر، میانگین مصرف برق 5.2 مایل در هر کیلووات ساعت خواهد داشت که به راحتی از توان آن عبور می کند. هیوندای IONIQ 6 و هوای صاف. با سرعت شارژ سریع و برد طولانی، و CLA می‌تواند یکی از کارآمدترین خودروهای الکتریکی در فروش باشد.

نمای جانبی نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

این کارایی قبلاً خود را در دنیای واقعی ثابت کرده است. در روزهای آزمایشی مانند آنچه من در کوه‌های آلپ آزمایش می‌کنم، یک سایت آزمایشی بسیار مهم برای این برند، همه مهندسان عصر دور هم جمع می‌شوند تا گزارش دهند که روزهایشان چگونه گذشت. استگمایر می‌گوید بارها بوده است که یکی از همکارانش گفته است: «امروز نتوانستم تست شارژ خود را انجام دهم زیرا ماشین در بالا و پایین کوه بسیار کارآمد است.» اخیراً یک نمونه اولیه CLA استتار شده با پیمودن 2309 مایل در 24 ساعت روی بیضی ناردو رکورد استقامت را به نام خود ثبت کرد که از فاصله بین لس آنجلس و شیکاگو بیشتر و 181 مایل بیشتر از رکورد قدیمی پورشه تایکان است. CLA با حداکثر سرعت 130 مایل در ساعت رانندگی می‌کرد، که در آن استاگمایر می‌گوید این خودرو با بازدهی 93 درصدی کار می‌کند، برای شارژ کردن 40 بار متوقف می‌شود و برای هر توقف در یک جلسه شارژ حدود 10 دقیقه طول می‌کشد.

با در نظر گرفتن توقف ها، CLA الکتریکی با سرعت متوسط ​​96 مایل در ساعت حرکت می کرد. مهندسان مرسدس در این رکورد 24 ساعته، طول و تعداد توقف های شارژ ایده آل را برای دستیابی به حداکثر سود بهینه کردند. بازده زمانی، که برای مصرف کنندگان بیشتر از محدوده یا سرعت شارژ واقعاً معنی دارد. CLA فقط حدود 60 مایل بین توقف ها طی کرد، با باتری به 10 درصد کاهش یافت و دوباره به حدود 55 درصد شارژ شد، زیرا این کار نسبت به رانندگی طولانی تر با توقف های شارژ طولانی تر در زمان صرفه جویی می کند. سیستم ناوبری خودروی تولیدی مسیرهایی با زمان کارآمد را فراهم می کند، بنابراین شما فقط در صورت نیاز و تا زمانی که نیاز دارید توقف خواهید کرد. به عنوان مثال، با شروع با باتری پر و دو بار توقف به مدت ده دقیقه، نمونه اولیه CLA نزدیک به 800 مایل را طی کرد.

مرسدس در بهار رسما از CLA جدید رونمایی خواهد کرد و این خودرو قرار است در اواخر سال 2025 به فروش برسد. نسخه های نسل بعدی کراس اوورهای GLA و GLB و همچنین جدید CLA Shooting Brake – Mercedes, and I به دنبال خواهد داشت. من از شما التماس می کنم که آن را به آمریکا بیاورید – که پلت فرم و رویکرد اول برق خود را به اشتراک خواهد گذاشت. CLA جدید با ترکیبی از کارایی، سبک و فناوری، می‌تواند لحظه‌ای موفقیت آمیز برای این برند و شاید حتی برای خودروهای الکتریکی در کل باشد. و هی، حداقل می دانی که او هم می تواند از پس کولاک برآید.

نمای 3/4 جلوی نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

نمای 3/4 جلوی دو نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

نمای 3/4 عقب یک نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

نمای 3/4 جلوی نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

نمای 3/4 عقب نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

نمای جانبی نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

نمای 3/4 عقب نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

چرخ جلوی نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

چراغ جلوی نمونه اولیه مرسدس بنز CLA EV استتار شده

تصویر: دانیل گولسون/ یالوپنیک

منبع: https://jalopnik.com/electric-mercedes-benz-cla-could-be-a-breakthrough-mome-1851721056

تحریریه سمین خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *