روی اینکه اولین BMW M به چه قیمتی به فروش می رسد، شرط بندی کنید

روی اینکه اولین BMW M به چه قیمتی به فروش می رسد، شرط بندی کنید





در بیشتر حراج ها، ممکن است نتوانید قیمت دقیقی که یک خودرو به آن می فروشد را پیش بینی کنید، اما حداقل می توانید ایده خوبی داشته باشید. اکنون که اینترنت داریم، یافتن ارزش‌های حراج اخیر فقط به جستجوی آن‌ها می‌پردازد، و شما می‌توانید این کار را در چند لحظه از هر جایی که می‌توانید یک اتصال داده پیدا کنید، انجام دهید. حداقل اگر در مورد چیز معمولی صحبت می کنید، مانند BMW Z3 M کوپه یا نسل اول آئودی TT. با این حال، خودروی توسعه‌ای BMW 3.0 CSL Werks مدل 1972 که دیلان جیمز می‌فروشد، یک خودروی معمولی نیست، بنابراین حدس بزنید که قیمت آن چقدر خواهد بود.

به این دلیل که این خودرو، شاسی E9/R1، یک خودروی توسعه‌دهنده است که توسط BMW برای توسعه خودروی مسابقه‌ای 3.0 CSL استفاده می‌شود که در سال 1973 در پیست مشهور شد. در حالی که برنامه مسابقه‌ای BMW از 21 Werk مختلف استفاده کرده است، این نمونه خاص اولین نمونه بود که آن را به اولین خودروی BMW M ساخته شده تبدیل کرد. بدون آن، احتمالاً نمی‌توانیم E30 M3 یا هر یک از خودروهای M مورد علاقه شما را خریداری کنیم، چه در مورد E39 M5 صحبت کنیم و چه G09 XM. خوب، بیشتر علاقه مندان احتمالا ترجیح می دهند که XM اصلا وجود نداشته باشد، اما آیا واقعاً ارزش آن را دارد که F87 M2 را نیز رها کنید؟

قبل از اینکه به جاده بیاید، نمی توانید ماشین ها را بخرید، اما فراموش نکنیم که یک برنامه کامل مسابقه ای وجود دارد که قبل از ساخت این ماشین وجود نداشت. طبق فهرست، این خودرو در زمستان 1972 توسط هانس استاک و هارالد منزل در پل ریکارد و هوکنهایم قبل از شروع مسابقات قهرمانی جدید ETCC و DRM به طور گسترده آزمایش شد. همچنین به عنوان خودروی ذخیره/تست به مسابقه قهرمانی اتومبیل های تور اروپا در مونزا برده شد و بعداً توسط Stuck و Menzel در مسابقات قهرمانی DRM رانندگی شد.

تاریخچه مسابقات BMW

متأسفانه شاسی بلند E9/R1 هرگز قهرمان نشد، اما… او بود از آن برای توسعه کیت محبوب Batmobile Aero برای 3.0 CSL استفاده شد که هنوز هم بسیار جالب است. اگرچه همانطور که لیست می گوید، قرار دادن کیت هوا بر روی ماشین قبل از اولین مسابقه به پایان رسیده است:

CSL در آغاز فصل 1973 بدون هیچ گونه کمک آیرودینامیکی اجرا شد و مقررات اولیه FIA تصریح کرد که BMW باید 1000 مدل جاده ای CSL تولید کند تا بتواند استفاده از CSL را در رقابت با اصلاحات “بتموبیل” که در 1 ژوئیه تصویب شد، تولید کند.خیابان این خودرو از بال های جلو و عقب با نیروی رو به پایین بالا، باله های روی بدنه خودرو و موتور 3.5 لیتری جدید تشکیل شده است.

در 30y ژوئن در مسابقه DRM Mainz-Finthen E9/R1 بدون کیت Batmobile واجد شرایط شد و در نیمه شب FIA استفاده از آن را تایید کرد و مهندسان کارخانه بلافاصله Werks را به نمایندگی محلی BMW بردند و در طول شب کار کردند تا هم شاسی بت‌موبیل و هم موتورهای 3.5 لیتری را ارتقا دهند و موتورهای 3.5 لیتری بت‌موبیل را ارتقا دهند. شروع شد!

در پایان فصل 1973، BMW شاسی E9/R1 را برای استفاده در مسابقات قهرمانی IMSA 1974 به Hurtig Team Libra فروخت و این حراج شامل فاکتور اصلی فروش 99000 DM است که در سال 1973 حدود 31000 دلار یا امروز 227286 دلار است. اما وقتی بالاخره به حراج رفت به چه قیمتی فروخته خواهد شد؟ من متخصص نیستم، اما چیزی به من می گوید که اولین خودروی M احتمالاً چیزی بیش از یک چهارم میلیون دلار قیمت خواهد داشت. فراتر از آن، هر چند، من هیچ ایده ای ندارم.

با این حال شما چطور؟ روی قیمت نهایی در نظرات زیر شرط بندی کنید، و بیایید ببینیم چه کسی نزدیک تر است. هیچ جایزه واقعی برای بردن وجود ندارد، اما شما یک داستان سرگرم کننده برای به اشتراک گذاشتن خواهید داشت، و آیا این چیزی نیست که واقعاً در اینجا مهم است؟



منبع: https://www.jalopnik.com/2034661/first-ever-bmw-m-car-for-sale/

تحریریه سمین خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *