
رانندگان در امتداد بین ایالتی 5 در شمال شهرستان سن دیگو، کالیفرنیا (یا همانطور که محلی ها آن را “5” می نامند) ممکن است علاوه بر خطوط نارنجی، متوجه یک بخش چهار مایلی با خطوط استاندارد سفید شده باشند. KTLA 5 گزارش می دهد که این بخشی از یک برنامه آزمایشی Caltrans است که به رانندگان کمک می کند تا بدانند در یک منطقه ساخت و ساز هستند تا ایمنی را برای رانندگان و کارگران ساختمانی افزایش دهد. نتایج این آزمایش در حال انجام است و به نظر می رسد که کار می کند.
استیو ولبورن، مدیر امور عمومی Caltrans، گفت: «دادههای نظرسنجی اخیر نشان میدهد که تقریباً 83.18 درصد از کاربران جادهای که در نوار نارنجی سفر کردهاند، آگاهی بیشتری از حضور خود در یک منطقه ساختوساز داشتهاند.
این نظرسنجی همچنین نشان داد که 72 درصد از رانندگان پس از دیدن خطوط متضاد سرعت خود را کاهش دادند و نزدیک به 75 درصد از آنها خطوط را در شب راحتتر دیدند.
این در حالی است که بسیاری از رانندگان علیرغم استفاده از خطوط نارنجی غیراستاندارد از اواخر سال 2021، معنی خطوط نارنجی غیر استاندارد را نمیدانستند. آنها هنوز میدانستند که این چیزی غیرعادی است، و رنگ نارنجی عموماً به این معنی است که چیزی مرتبط با ساخت و ساز ارزش کاهش سرعت را دارد، که بسیاری از آنها انجام دادند.
ما بیشتر به علامت گذاری خطوط زرد و سفید عادت کرده ایم، که تنها رنگ هایی هستند که در حال حاضر توسط وزارت حمل و نقل ایالات متحده تایید شده اند. اما رنگ نارنجی ساختمان، رنگی چشم نواز است که می توان به کمیاب بودن آن کمک کرد. این یک یادآوری دائمی است که شما در یک منطقه ساخت و ساز هستید و باید سرعت خود را کاهش دهید و توجه بیشتری داشته باشید. همچنین یک راه حل عالی برای مواقعی است که آنها یک کار نیمه کاره برای حذف خط کشی های قبلی انجام می دهند و شما و سیستم های کمک راننده تان را متعجب می کنند که دقیقاً کدام خط کشی را باید دنبال کنید. خطوط نارنجی به وضوح نشان می دهد “شما در یک منطقه ساخت و ساز هستید، اینجا جایی است که اکنون باید بروید.”
یادآوری دائمی
کالیفرنیا اولین کسی نیست که خطوط نارنجی را در مناطق ساخت و ساز امتحان می کند. با توجه به Road Guy Rob (یک کانال عالی یوتیوب اگر شما هم مثل من آدم زیرساختی هستید)، لورل کانتی، کنتاکی، در سال 2019 سعی کرد خطوط نارنجی را مستقیماً روی خطوط سفید و زرد بکشد. اگرچه تعداد تصادفات کمی افزایش یافته است، اما تعداد مصدومان به طور قابل توجهی کمتر بود. شهر میلواکی، ویسکانسین، سعی کرد از خطوط نارنجی رنگ استفاده کند تا بهتر از خطوط سفید در جاده های پوشیده از برف و نمک دیده شوند. این در طول روز به خوبی کار می کرد، اما خطوط در غروب آفتاب و در شب عملا نامرئی بودند. این ممکن است افزایش جزئی در تصادفات ترافیکی کلی را که شهرستان لورل شاهد بوده است نیز توضیح دهد.
به همین دلیل است که کالیفرنیا تصمیم به استفاده از نوارهای نارنجی و سفید گرفته است که این مشکل را حل می کند. من کالیفرنیا را دیده ام که از خطوط سیاه و سفید در بزرگراه های بتنی استفاده می کند. بتن به رنگ روشن است و خطوط سفید به تنهایی گاهی به سختی دیده می شوند، به خصوص در نور شدید خورشید که در کالیفرنیای جنوبی رایج است. کنتراست سیاه در این قسمت ها به وضوح قابل مشاهده است و باعث می شود که معابر بیشتر دیده شوند. ترکیب مشابهی از نارنجی و سفید فاصله زیادی با آنچه که رانندگان باید قبلاً به آن عادت کرده باشند، نیست.
Caltrans در حال آزمایش دو نسخه از این خط کشی است. در ضلع جنوبی I-5، یک نوار نارنجی رنگ شده در مقابل نوار سفید استاندارد استفاده شده است. در ضلع شمالی، از دو نوار نارنجی رنگ اطراف نوار سفید ساده، مانند کرم Oreo استفاده می کند. امتداد چهار مایلی I-5 در نزدیکی سن دیگو تنها جایی است که چنین خطوطی در حال حاضر مورد استفاده قرار میگیرند، اما آزمایش موفقیتآمیز میتواند به این معنا باشد که آنها در جاهای دیگر ایالت ظاهر خواهند شد.
منبع: https://www.jalopnik.com/2031136/california-orange-highway-stripes-purpose/
تحریریه سمین خودرو