جنگ موتور سیکلت آمریکایی در جنگ جهانی

جنگ موتور سیکلت آمریکایی در جنگ جهانی





در دهه سی قرن بیستم ، فقط دو شرکت موتور سیکلت آمریکایی نگران این بودند: هارلی دیویدسون (که در حال حاضر با برخی از مشکلات مالی روبرو است) و هندی. Excelsior-Henderson در سال 1931 بود و بازار شرکت Milwaukee Motor و رقیب خود را در اسپرینگفیلد ترک کرد. هر دو همان چیز را می خواستند ، وفاداری به دوچرخه سواران و مسابقه به میدان نبرد تبدیل شد. AMA رقابت را برای کارخانه و دسته B برای دوچرخه های خیابانی اصلاح شده به دسته A تقسیم کرد. اما مخاطبان توجه مخاطبان را در مقیاس بزرگتر جلب نکردند ، بنابراین در سال 1934 ، AMA گروه C C را با استفاده از موتور سیکلت های تولیدی که باید یک خیابان قانونی پر از مسیر باشد ، ایجاد کرد. این تحول به چرخه های معمولی اجازه می دهد تا به رقابت بپردازند و سری هارلی در برابر پیشاهنگان ورزشی هند در مسابقات کاملاً یکسان قرار گرفت. این پیروزی ها به اندازه ماشین آلات به دوچرخه سواران بستگی دارد که این رقابت را شخصاً و بسیار یک رقم ایجاد می کند. هواداران با همان شدت بیس بال یا بوکس کنار رفتند.

فروپاشی اقتصادی افسردگی باعث شده است که این مسابقه از همیشه مهمتر شود. او وقتی که چند نفر پول برای خرج کردن داشتند ، دوچرخه می فروختند. با اواسط قرارداد ، هارلی دوقلو بزرگ خود را بهبود بخشید و هند پیشاهنگی را ارتقا داد ، جایی که هر شرکت برای کاهش گروهی از مشتریان می جنگد. سپس در سال 1936 آمد. هارلی رئیس دریچه بالا را ارائه داد ، که یک موتور سیکلت بسیار پیشرفته است ، که باعث شد همه چیز دیگر مورخ به نظر برسد. هندی با چهار طراحی مجدد ، که به هارلی یک مزیت تعیین کننده را برای یک دهه آینده به دست آورد ، گیر افتاد. هنگامی که جنگ فرا رسید ، هارلی و هندی در حال بازگشت نبرد خود از مسیر مسابقه بودند ، سالن های خود را در قراردادهای نظامی و خطوط تأمین جهانی نمایش می دادند.

ارتش موتور سیکلت را دعوت می کند

هنگامی که ایالات متحده وارد جنگ جهانی دوم شد ، وزارت جنگ به تعداد زیادی به موتور سیکلت نیاز داشت. هارلی دیویدسون و هندی بلافاصله به ماشین های ساختمانی اختصاص یافتند که می توانند با زمین های ناهموار و الزامات نظامی سر و کار داشته باشند. پاسخ هارلی WLA ، دریچه های 45CI-TWIN 45CI بود که ستون فقرات جنبش Allied Motors شد. هندی 741 ، یک مدل 500 سی سی مشتق شده از پیشاهنگان مدنی ، به همراه سری 640 و تعدادی از سیستم عامل های Sidecar ارائه داده است. هر دو شرکت همچنین به درخواست دولت ، موتور سیکلت را بر اساس ستون آزمایشی ساخته اند که برای تقلید از BMW های آلمانی طراحی شده است. هارلی XA ، مشابه BMW R71 ، با یک موتور مسطح در حال کار در قاب تولید شده است. هند 841 ایجاد کرد ، V-Twin 90 درجه قبل از دهه ها قبل از طرح های Moto Guzi.

این مدل های اولیه که به ستون وابسته هستند ، اندک بودند ، اما نشان داد که این دو شرکت می توانند تحت فشار نوآوری کنند. تولید در مقایسه با خروجی نردبان شگفت انگیز بود. هارلی بیش از 80،000 WLA و ده ها هزار قسمت یدکی را تحویل داده است ، در حالی که هند بیش از 40،000 موتور سیکلت تولید کرده است که بیشتر آنها 741 است. کارخانه ها بدون توقف ، با قراردادهای نظامی که شامل درآمد پایدار با وجود آشفتگی اقتصادی بود ، اجرا شد. اما با ابزاری که قبلاً از سالهای افسردگی می پوشید ، این دو شرکت تلاش کرده اند تا با تقاضا همگام شوند. با این حال ، موتور سیکلت ها هزاران نفر از میلووکی و اسپرینگفیلد بیرون آمدند که در روغن زیتون کشیده شدند و به جبهه رفتند.

ضرر در جبهه داخلی

تلاش جنگ همچنان شلوغ بود ، اما از دست داد. هارلی دیویدسون و هندی در اوایل دهه 1940 رهبران اصلی را از دست دادند. والتر دیویدسون ، که ده ها سال رئیس هارلی بود ، در سال 1942 درگذشت. درگذشت وی دقیقاً با افزایش تولید برای دیدار با سهام دولت ، در حال افزایش بود و شرکت خودرو را بدون رهبر خود در لیست آهن ترک کرد. ویلیام هارلی ، ذهن مهندسی ، یک سال بعد در پشت موفقیت این برند درگذشت. بنیانگذار هند ، جورج هندی ، در سال 1943 در سن 76 سالگی بی سر و صدا درگذشت.

این مرگ ها تا پایان بعد از ظهر متمایز شد. مردانی که دو شرکت از کارگاههای آموزشی در حیاط خلوت کارگردانی کردند ، به تولید کنندگان جهانی رفتند و جانشینان خود را از طریق عدم اطمینان در زمان جنگ راهنمایی کردند. آیا در مورد رهبران صحبت می کنید ، آیا می دانید مدیرعامل جدید هارلی نقش شماست؟

بازرگانان در سراسر کشور نیز تحت جیره بندی تلاش کردند. حتی با قراردادهای نظامی ثابت ، بازار محلی تقریباً یک شبه ناپدید شده است. اجساد که ممکن است رئیس جمهور یا انتظار مفصلی را خریداری کرده اند تا زمان بازگشت صلح.

غلبه و درگیری پس از پیروزی

تا سال 1944 ، با دستیابی به Allies ، ایالات متحده بسیاری از سفارشات خرید باز را لغو کرد. ناگهان ، هارلی و هندی انبارهای موتور سیکلت داشتند که هیچ خریدارانی نداشتند. هزاران WLA و 741s مازاد شده اند که در مقادیر زیادی برای بازرگانان یا حمل و نقل به خارج از کشور فروخته می شوند. در ایالات متحده ، معامله گران هارلی قطعات زیادی را قطع کردند و آنها را به غیرنظامیان که مشتاق چرخ های ارزان هستند ، بازگرداند. مازاد هندی اغلب به خارج از کشور رفته است ، زیرا دوچرخه به کانادا ، انگلیس ، استرالیا و حتی روسیه ارسال می شد.

در حالی که این کف کارخانه را روشن نگه داشته است ، اما یک هندی را کمتر از یک جایگاه در بازار رو به زوال آمریکا رها کرده است. در عین حال ، تولید خودرو به زندگی افزایش یافته است. تا سال 1946 ، سازندگان خودروهای آمریکایی نزدیک به هفت میلیون ماشین ساختند و تقاضا برای مصرف کنندگان را در خود جای می دهند. هنگامی که خانواده ها می توانستند اتومبیل بخرند ، موتور سیکلت به طور ناگهانی اهمیت کمتری به نظر می رسید.

هارلی پین در سال 1948 ارائه شد و پس از آن هیدرا سرش و سپس K ، حرکت کرد که در ارتباط با تغییر بازار نگه داشته می شود. در همین حال ، هندی ها با پیکان ، پیشاهنگان و جنگجو گیر افتادند که به فروپاشی و قابلیت اطمینان ضعیف مبتلا شد. رئیس جمهور این برند را برای مدت کوتاهی حمل کرد ، اما تغییرات در رهبری و مشکلات مالی آنها را پس گرفت. مسابقه برخی از پیروزی ها را نشان داد ، اما برای تثبیت شرکت کافی نبود. تا سال 1953 ، هند تولید بسته شد ، در حالی که هارلی چنگال خود را در بازار آمریکا محکم کرد و برای رقبای جدید آماده شد.



منبع: https://www.jalopnik.com/1956920/harley-davidson-vs-indian-motorcycles-ww2-history/

تحریریه سمین خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *