اگر ماهی آرزو کند ، الون مشک یک شکار خواهد بود که شبکه ای را در سراسر اقیانوس آرام سرقت می کند. تسلا سمی قول داده است که حمل و نقل جاده ها را تعریف کند و شرکت ها را قادر به جایگزینی 3.5 میلیون راننده کامیون در کشور با فناوری کامل خود رانندگی کند. مسک حتی به اشتباه پیش بینی کرد که تسلا تا سال 2024 دومین برند بزرگ کامیون خواهد بود. با وجود انتشار کامیون برقی در سال 2022 ، این فنجان سودآوری مقدس هنوز به دلیل تأخیر در تولید و سایر مشکلات مهم هنوز به تبدیل ارتقاء تبدیل نشده است. تولید کنندگان کامیون های Freightliner و Volvo پای خود را در بازار کامیون برقی تقویت کرده اند.
تسلا در دسامبر سال 2022 نیمه حمل و نقل را آغاز کرد ، جایی که PepsiCo اولین مشتری بود که کامیون را دریافت کرد. با این حال ، Semi پس از گذشت بیش از دو سال هنوز وارد Gigafactory در نوادا نشده است. کامیون های دریافت شده توسط غول نوشیدنی ها و میان وعده ها در واقع مدل های قبل از تولید بودند. از سال گذشته ، PepsiCo تنها 36 کامیون از 100 کامیون که این شرکت در سال 2017 درخواست کرده بود ، دریافت کرد. طبق گفته رویترز ، تسلا گزارش داد که نیمه امسال تا پایان سال جاری وارد تولید می شود. این ادعا است که شما ممکن است تا زمانی که این اتفاق بیفتد باور نکنید ، و شرکت صنعت اتومبیل برقی هنوز انتظار دارد سالانه 50،000 کامیون ایجاد کند.
نصف انتقال تریلر پر از چمدان
تسلا نیمه موفق به فراخوانی شد و کامیون های بسیار کمی در جاده بود. در مارس 2023 ، تسلا پس از کشف اینکه ترمزهای معیوب برای ایستادن بر روی 35 کامیون تحویل داده شده نصب شده اند ، احضار داوطلبانه صادر کرد. مؤلفه جدید درایور رفع فراخوان اجازه مشارکت و ترمزهای از بین بردن را می دهد ، ویژگی ای که شامل سایر تولید کنندگان خودرو توسط مجازی در هر وسیله نقلیه ای است که تولید می کنید.
نیمی از تسلا بعداً در یک جهنم برجسته در I-80 در کالیفرنیا شرکت کرد. پس از برخورد با درخت ، کامیون جاده هنگام رانندگی از طریق راهرو مهاجر باقی مانده و شیب را لغزید. راننده با خیال راحت فرار کرد ، اما باتری عظیم لیتیوم -یون برای کامیون در آتش منفجر شد. هواپیماهای آتش نشانی کال کامیون را با مهار کننده های آتش و آتش نشانان روی زمین بمباران کردند و باتری را با 50،000 گالن آب خلاص کردند تا آتش سوزی شود. تلاش فوق العاده برای خاموش کردن آتش سوزی طرفدار مشتریان نبود.
رقبا از تاخیرهای تسلا سود بردند
بر خلاف تسلا ، Freightliner در حال حاضر موفق به بدست آوردن یک کامیون نیمه الکتریکی در سال 2022 شده است. Ecascadia به تولید کننده مدیریت کرد تا سفارشات ناوگان بزرگی را بدست آورد. SYSCO درخواست خدمات غذایی 800 کامیون برقی کرده است و هدف آن این است که سال آینده همه آنها را در جاده بسازد. Freightliner سال گذشته ادعا کرد که Ecascadia بیش از 6 میلیون مایل از طریق 50 ناوگان مشتری هدایت کرده است. این یک دستاورد چشمگیر نه تنها اعتماد به نفس مشتری بلکه برای Ecascadia است ، که یک نیمه نیمه تسلا نیست. Freightliner اکنون برای امتحان کردن فناوری رانندگی مستقل در Cascadia کار می کند.
این آزمایش در دنیای واقعی در سال 2023 نشان داد که تسلا نیمه می تواند 400 مایل را در یک محموله هدایت کند ، سپس در 45 دقیقه بسته باتری را تا 80 ٪ شارژ کند. این قابلیت ها از رقبای خود ، از جمله حمل و نقل Ecascadia ، فراتر رفته و به رانندگان اجازه می داد بیش از 1000 مایل در روز حرکت کنند. این یک راه حل ایده آل به دلیل محافظت بود که تعداد ساعاتی را که راننده می تواند در یک حمله کاری واحد کار کند ، محدود می کند. با این حال ، تسلا نتوانست به سادگی کامیون خود را به بازار عرضه کند تا از علاقه خود بهره مند شود. این یک شکایت مشابه با بسیاری از مجموعه اتومبیل های تسلا اوخوکا به عنوان بازی های مشک با بالش بالش و پروژه تاکسی خودکشی است.
منبع: https://www.jalopnik.com/1861531/tesla-semi-electric-truck-competitor-features/
تحریریه سمین خودرو