پس از اولین وجود به صورت مفهومی در سال 2019 فاش شد – مفهومی که تقریباً به طور کامل از “حذف شده است”زمانی برای مردن نیستاز آنجایی که طراحی نیمه تولیدی در سال 2021 بین زمانی که این فیلم در ابتدا قرار بود اکران شود و زمانی که در واقع در سینماها نمایش داده شد، انجام شد، باعث می شود مفهوم قدیمی به نظر برسد – ترکیبی اضافی. ابرخودروی استون مارتین والهالا اکنون در واقع آماده تولید است. خوشبختانه برای 999 مشتری که صاحب آن خواهند شد، نسخه نهایی Valhalla بهتر و قدرتمندتر از آنچه انتظار داشتیم به نظر می رسد.
آخرین چیزی که در مورد والهالا شنیدیم حدود یک سال پیش بود آستون مارتین عکس هایی از نمونه اولیه خودروی آزمایشی والهالا استتار شده منتشر کرده استبا تغییراتی در طراحی آن خودرو نسبت به آنچه این برند در سال 2021 به نمایش گذاشت. اولین بار گفتیم که من آن را چند سال پیش دیدم، یعنی والهالا عالی است. در اینجا چیزهای جالب فرمول 1 وجود دارد، از دامن های تزئینی کناری گرفته تا دیفیوزر منحنی عقب. من عاشق آبششهایی هستم که دور کاپوت بدون پنجره میپیچند، جلوپنجره بسیار عریض و روشی که میتوانید لاستیکها را از طریق گلگیرهای جلو ببینید.
یکی از جزئیات خاصی که باید به آن اشاره کنم اگزوز Valhalla است. جفت لوله اگزوز بالایی در عرشه عقب جلوی اسپویلر فعال غیرممکن است که از دست بدهید، اما یک جفت اگزوز اضافی درست زیر قاب پلاک نصب شده است. استون میگوید این تنظیمات جریان گاز خروجی را بهبود میبخشد و سیستم صوتی بهتری را ارائه میدهد، با لولههای بالایی که «درام بصری و شنیداری» را به حداکثر میرسانند و لولههای پایین در صورت نیاز توسط سوپاپهای فعال کنترل میشوند. این والهالا را به گروه خودروهای دارای سیستم اگزوز مجزای عجیب و غریب مانند AMG GT، بوگاتی ویرون و Pagani Huayra BC وارد می کند.
چیزی که ما هنوز چیزی از آن ندیده ایم، فضای داخلی والهالا است. اگرچه تا حدودی پراکنده است، اما جزئیات کافی وجود دارد که آن را Aston-y جلوه دهد، و مطمئناً از Valkyrie قابل زندگی تر به نظر می رسد. تنها گزینه صندلی یک سطل مسابقه ای یک تکه ساخته شده از فیبر کربن با حداقل بالشتک است که در ترکیب با جای پاهای برجسته، موقعیت رانندگی شبیه فرمول 1 را به شما می دهد خوشه ابزار و سیستم سرگرمی در بالای آن و مجموعه ای از دریچه های هوای عمودی در زیر آن شناور است.

کنسول مرکزی برجسته جدیدترین شیفتر آلیاژی استون و ترکیب انتخابگر حالت استارت/دکمه استارت، به علاوه حداقل یک فضای ذخیره سازی کوچک و حداقل یک جا لیوانی را در خود جای داده است. طراحی کارتهای درب بسیار زیبا است، به خصوص با نحوه ادغام دریچههای هوا در بالای دستگیرهها، و چرخ کربنی به شکل یک ماشین مسابقه به نظر میرسد، اما تمام دکمههای اطلاعات سرگرمی و کمک راننده دست نخورده است. استون می گوید تیم فرمول 1 آن به ظاهر و عملکرد سیستم اطلاعات سرگرمی کمک کرده است، به ویژه با اطلاعات نشان داده شده در گیج ها، و این سیستم همچنین دارای یک صفحه نمایش پویا است که دقیقاً نشان می دهد که پیشرانه در حال انجام چه کاری است.
استون والهالا را بهعنوان یک «سوپراسپرت برای رانندگان» توصیف میکند و اولینهای زیادی برای این برند دارد، مخصوصاً وقتی صحبت از پیشرانه میشود. قلب Valhalla یک موتور 4.0 لیتری توئین توربو میل لنگ مسطح V8 است که از مرسدس AMG گرفته شده است، که به تنهایی 817 اسب بخار قدرت تولید می کند، تقریبا 100 اسب بخار بیشتر از سری AMG GT Black که متعلق به آن است. 248 اسب بخار اضافی از دو موتور الکتریکی جریان شعاعی در محور جلو و موتور سومی که در شاسی گیربکس اتوماتیک 8 سرعته دوکلاچه نصب شده است به دست میآید که خروجی کل سیستم 1064 اسب بخار و گشتاور 811 پوند فوت است. این شرکت تخمین می زند که والهالا در 2.5 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 217 مایل در ساعت است، اما آنچه جالب تر از قدرت و سرعت والهالا است نحوه به کارگیری این قدرت است.

والهالا تمام چرخ محرک است، اما محورها هیچ ارتباط فیزیکی با یکدیگر ندارند. V8 نصب شده در وسط نیرو را فقط به محور عقب می فرستد که دارای دیفرانسیل الکترونیکی لغزش محدود است. جفت موتور الکتریکی در جلو فقط محور جلو را تامین میکند – به این معنی که Valhalla در حالت EV دیفرانسیل جلو است – و میتواند به طور کاملا مستقل برای بردار گشتاور عمل کند. آنها همچنین وظایف معکوس را انجام می دهند، زیرا گیربکس دنده عقب ندارد. موتور الکتریکی داخل جعبه دنده به عنوان استارت موتور استفاده می شود، باتری را به سرعت شارژ می کند و گشتاور را پر می کند تا تاخیر توربو را صاف کند. یک سیستم کنترل دینامیک مرکزی یکپارچه خودرو تضمین می کند که همه چیز به طور یکپارچه با هم کار می کند.
استون به اندازه بسته باتری والهالا اشاره ای نکرد، اما حاوی 560 سلول مجزا و یک سیستم خنک کننده دی الکتریک “فوق العاده کارآمد” است که اجازه می دهد حداکثر عملکرد را در هر زمان معین به کار گیرد. والهالا برد فقط برقی در حدود 9 مایل خواهد داشت و می تواند با سرعت 80 مایل در ساعت تحت نیروی برق خالص حرکت کند. در مورد خنک کننده، والهالا همچنین دارای سه رادیاتور فوق گرم در جلو، دو خنک کننده هوای شارژی است که توسط اسکوپ سقفی تغذیه می شود و دو رادیاتور جانبی (سمت چپ برای روغن موتور و سمت راست برای روغن گیربکس). اوه، و باتری توسط یک سیستم خنک کننده خنک می شود.

یک مونوکوک فیبر کربنی که توسط مهندسان فرمول 1 طراحی شده است، اساس خودرو را تشکیل می دهد و بخش های بالایی و پایینی آن تحت قالب گیری انتقال رزین قرار می گیرند. سپس فریم های آلومینیومی جلو و عقب به وان متصل می شوند. یک سیستم تعلیق به سبک F1 با فنرهای داخلی و دمپرها در جلو وجود دارد، در حالی که عقب دارای یک راه اندازی پنج پیوندی با دمپرهای تطبیقی DTX Bilstein است. وزن والهالا 3648 پوند خشک است، که بسیار چشمگیر است – با مایعات، و فراری 296 GTB PHEV با وزن 3532 پوند توسط ماشین و راننده وزن داشت.این خودرو دو سیلندر کمتر و دو موتور کمتر دارد.
ترمزهای کربن سرامیکی، با دیسک های 16.1 اینچی جلو و 15.3 اینچی در عقب، دارای سیستم ترمز الکتریکی جدید هستند و دو نوع ترمز احیا کننده در Valhalla وجود دارد. وقتی پدال ترمز را فشار میدهید، بیشتر بازسازی از موتورهای جلو انجام میشود، اما وقتی پدال گاز را رها میکنید، موتور عقب نیز درگیر میشود. ترمزگیری نیز توسط اسپویلر فعال عقب کمک می کند که به عنوان یک ترمز هوای چتر مانند تحت ترمزهای سخت عمل می کند و تا 10 اینچ روی پیستون های هیدرولیک را در عرض نیم ثانیه بالا می برد. این اسپویلر همچنین دارای عملکرد DRS موتوری است و در قسمت پایین بدنه یک اسپویلر جلوی مخفی وجود دارد. استون می گوید والهالا 1323 پوند نیروی رو به پایین در سرعت 149 مایل در ساعت تولید می کند.
تنها 999 نسخه از والهالا با قیمت احتمالی حدود 1 میلیون دلار ساخته خواهد شد. (در سال 2021، استون گفت که از 800000 دلار شروع می شود.) اولین تحویل در نیمه دوم سال 2025 آغاز می شود. و با توجه به اینکه استون از زمانی که اولین بار در یک دهه پیش صحبت در مورد ابرخودروهای موتور وسط را آغاز کرده است، چقدر مخرب بوده است، ممکن است. مشاهده کنید که برند در نهایت به تولید Valhalla میپردازد، به خصوص پس از راهاندازی موفقیتآمیز والکری در راه است.







منبع: https://jalopnik.com/gorgeous-aston-martin-valhalla-phev-finally-launches-wi-1851719218
تحریریه سمین خودرو