آیا تا به حال از لوله های کروم در مرحله نیمه نهایی تعجب کرده اید؟ (نه ، این مخازن سوخت نیست)

آیا تا به حال از لوله های کروم در مرحله نیمه نهایی تعجب کرده اید؟ (نه ، این مخازن سوخت نیست)

آیا تا به حال از لوله های کروم در مرحله نیمه نهایی تعجب کرده اید؟ (نه ، این مخازن سوخت نیست)





بسیاری از طرفداران خودرو برای نیمه های نیمه ، جایگاه ویژه ای در قلب خود دارند ، خواه وسواس بررسی های بزرگی داشته باشند یا مانند جمع کننده معروف ماشین Beyonce ، که در حال خواندن بر روی Decotura است. وقتی واقعاً آن را بد گرفتید ، ممکن است شروع به سؤال کنید که ناخن های بزرگ در چرخ های نیمه طوفان شده وجود دارد ، یا اینکه چرا رانندگان کامیون هنوز در لاستیک های خود سرگردان هستند. خوب ، واضح است که شما به جای مناسب رسیده اید ، و ما امروز با گفتن این لوله های کروم ، دانش شما را گسترش خواهیم داد – و ممکن است بهتر به عنوان سیلندرها یا جعبه ها توصیف شود – که معمولاً در خارج از کابین کابین کامیون نصب می شوند.

اینها کابینت سوخت نیستند و مخازن اگزوز دیزل ، روغن یا موارد مشابه آن نیز نیستند. در واقع ، آنها به هیچ وجه تانک نیستند. آنها سیستم های بزرگ تمیز کردن هوا ، از جمله فیلتر هوا هستند که برای تنفس موتور مناسب برای بهبود عملکرد و کارآیی بسیار مهم است. چه چیزی ممکن است تعجب کند ، اگر این فیلترهای هوا بسیار حیاتی باشند ، پس چرا هر مرحله نیمه نهایی را نداریم؟ خوب ، آنها این کار را انجام می دهند ، اما برخی از فسیل های بزرگ بزرگ با فیلترهای هوا در زیر چک های درایو برای بهبود پویایی هوا و انتشار گازهای گلخانه ای طراحی شده اند.

چگونه فیلترهای هوا در این لوله های کروم کار می کنند

برای احتراق در موتورهای احتراق داخلی دو چیز لازم است: هوا و سوخت. در طرف دیگر معادله ، ما واقعاً در مورد اکسیژن موجود در هوای اطراف خود صحبت می کنیم. اکسیژن عنصر خاص مورد نیاز برای ادغام با سوخت برای سوزاندن است ، که این احتراق است – احتراق – که انرژی مورد نیاز برای فشار دادن موتور را ایجاد می کند.

آیا می دانید برای احتراق چه چیزی لازم است؟ هر نوع خاک ، آوار یا آلاینده های دیگر که ممکن است با این اکسیژن شناور شوند. عملکرد فیلتر هوا دام این نوع شیء است زیرا از طریق مقدار هوا می آید که فقط به هوای پاک اجازه می دهد تا از دسترسی به موتور عبور کند و مواد مضر را از آن خودداری کند. برای انجام این کار ، فیلترهای هوا در دو آماده سازی اساسی قرار می گیرند: خشک یا مرطوب.

اولین مورد ، به وضوح ، مواد فیلتر خشک که اغلب شبیه کاغذ یا پارچه برای حفظ خاک و سایر ورودی های موتور هستند ، بستگی دارد. دومی یک پوشش نازک اضافی از روغن دارد که به تله مولکول های ریز از ترافیک کمک می کند. تفاوت اصلی در دنیای واقعی این است که قرار است فیلترهای خشک در هنگام بسیار کثیف از آنها دور شوند و آنها را جایگزین کنند ، در حالی که فیلترهای مرطوب قابل تمیز کردن و استفاده مجدد هستند.

فیلتر هوا شما بد است

چه در حال رانندگی یک ماشین بزرگ یا یک زیرزمین باشید ، باید فیلتر هوا را کنترل کنید. از این گذشته ، نامزد کثیف می تواند آنقدر مسدود شود که میزان هوای پاک را که وارد موتور می شود محدود کند. کمتر از هوای بعدی و سپس به معنای کمترین اکسیژن موجود برای احتراق است. نتایج حاصل از آن شامل تخفیف اصلی کارآیی و عملکرد است. به یاد داشته باشید که سکته مغزی احتراق در یک موتور چهار هسته ای جایی است که انرژی ساخته می شود ، بنابراین هر چیزی که بر روی احتراق تأثیر منفی بگذارد ، تأثیر منفی بر توانایی موتور در کار خواهد گذاشت.

مشکلات فیلتر همچنین می تواند سیستم اگزوز دود سیاه شما را ایجاد کند زیرا مخلوط هوا/سوخت – که از هوا تشکیل شده است کمتر از موتور است که برای آن طراحی شده است – به درستی نمی سوزد. نگرانی دیگر این است که وقتی نامزد بسیار کثیف می شود ، او می تواند کار خود را متوقف کند و اجازه دهد تا آلاینده ها به موتور برسند. به طور خاص ، این ذرات ناخواسته می توانند راه خود را به فضای کوچک بین سر پیستون و دیواره غلتکی پیدا کنند که در نهایت در صورت عدم مصرف منجر به درجه حرارت بالا در موتور و فاجعه بار می شود. با توجه به این موضوع ، ممکن است بخواهید امروز فیلتر هوا را بررسی کنید.



منبع: https://www.jalopnik.com/1893192/chrome-silver-tubes-semi-trucks-explained/

تحریریه سمین خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *