در نظرسنجی در مارس 2025 ، که توسط سایت مسافرتی سفارش داده شد ، 65 ٪ از آمریکایی های مورد بررسی نشان دادند که با توجه به تصادفات اخیر ، تنش بیشتری نسبت به پرواز دارند. در حقیقت ، 36 ٪ از افراد مورد بررسی گفتند که ترس پرواز منجر به برنامه های سفر اصلاح شده مانند انجام حمل و نقل جایگزین یا لغو کامل سفر می شود. رویدادهای جدید شامل یک هلیکوپتر نظامی است که در ماه ژانویه با یک هواپیمایی آمریکایی برخورد می کند و همه 60 مسافر را کشته است. دو شرکت هواپیمایی که در ماه آوریل با یک برخورد جزئی در زمین در فرودگاه ملی واشنگتن ، بالها را قطع کردند. Aragic Air India Boeing 787 در ماه ژوئن در حال سقوط است ، که حداقل 270 نفر را کشته است ، چه در داخل یا روی زمین.
واقعیت این است که طبق سریال “نوا” یک برنامه تلویزیونی ، احتمال تخریب در یک سقوط هواپیما سالانه 1 در 11 میلیون سال شادی است. شما به احتمال زیاد در یک تصادف رانندگی کشنده شرکت می کنید که از 5000 احتمال وقوع آن 1 نفر را در خود جای داده است. با این حال ، هرگونه سر و صدای غیر منتظره از هواپیما ، چه در زمین و چه در هوا ، احتمالاً مسافران در حال افزایش را در لبه پرتگاه قرار می دهد.
همانطور که اتفاق می افتد ، بیشتر هواپیماهای ایرباس سر و صدای بسیار عجیب و غریبی ایجاد می کنند. یکی دقیقاً شبیه سگ پوست است. با فرض اینکه هیچ سگ سرویس واقعی در مجاورت صندلی شما وجود ندارد ، صدای پارس متعلق به PTU است که یک پمپ هیدرولیک پر سر و صدا است.
همه چیز پارس است و نیش نیست
عملکرد PTU حفظ فشار حداقل در سیستم های هیدرولیک هواپیما است. اگر یکی از آنها در محل کار بشنود کاملاً طبیعی است و احتمالاً در زمین اتفاق می افتد ، وقتی تاکسی از دروازه شبانه روزی تا هواپیما. این نزدیکی بالهای هواپیما است ، بنابراین احتمالاً مسافران را که در نزدیکی آنها نشسته است ، می شنود ، مانند ردیف های خروجی ، سر و صدای پر جنب و جوش آن ، که همچنین با صدای اره انرژی مقایسه شده است.
به گفته ایرباس ، منبع طبیعی فشار هیدرولیک-که برش های هواپیما ، نقاشی ها ، گودال ، تجهیزات فرود و بیشتر پمپ را که توسط موتور هدایت می شود ، کنترل می کند. PTU یک منبع اضافی است که در صورت تفاوت در فشار 500 پوند در هر متر مربع یا بیشتر بین آن محافل هیدرولیک فعال می شود. از آنجا که PTU خود را آزمایش می کند وقتی موتورها هنگام فرود شروع می شوند ، این دو بار احتمالاً سر و صدای پوست را می شنوند ، اگرچه حتی پس از شروع دو موتور غیر معمول نیست.
Airbus A32020 و متغیرهای کوتاه تر و طولانی تر آن مانند A319 و A321 بین خطوط هوایی بین المللی و محلی از جمله شرکت های هواپیمایی آشفته مالی بسیار محبوب هستند. Ditto for Widebody A330 ، که دارای رکورد موفقیت آمیز در سفرهای طولانی مدت است. با نسخه به روز شده این هواپیما ، PTU در پایان متوقف می شود. اما در حال حاضر ، اطمینان داشته باشید که سبک صدا منحصر به فرد ناوگان ایرباس از آن نمی ترسد.
منبع: https://www.jalopnik.com/1908979/airbus-plane-barking-sound-noise-explained/
تحریریه سمین خودرو