موتور دوار مزدا با کانسپت جدید بازگشته است، اما اکنون سعی در سبز شدن دارد

موتور دوار مزدا با کانسپت جدید بازگشته است، اما اکنون سعی در سبز شدن دارد





پس از سال ها شایعه و آزمایش پشت درهای بسته، موتور دوار مزدا رسما بازگشته است. این تولد دوباره توسط چشم انداز ایجاد شده است

نسخه فعلی موتور چرخشی محبوب مزدا برای کارکردن با سوخت کربن خنثی ساخته شده از ریزجلبک ها طراحی شده است، که نشان می دهد این بار پایداری به همان اندازه سرعت یک نقطه کانونی است. یک سیستم هیبریدی توربوشارژ دوقلو در زیر کاپوت وجود دارد که 500 اسب بخار قدرت و حداکثر 100 مایل برد الکتریکی را ارائه می دهد که در صورت ترکیب با موتور دوار تا حدود 500 مایل گسترش می یابد.

هنگامی که به دلیل ناکارآمدی و اثبات یک نکته مورد انتقاد قرار گرفت، روتاری بازطراحی شده راه طولانی را برای پاکسازی شهرت نسل قبلی خود طی می کند. خودروهایی مانند Cosmo Sport 1967 (که به طور گسترده به عنوان یکی از زیباترین خودروهای ساخته شده تا کنون شناخته می شود) یا افسانه ای RX-7 راه طولانی را در جهت تثبیت مزدا به عنوان نیرویی که در مسابقات اتومبیلرانی باید در نظر گرفته شود، طی کردند. با این حال، موتورهای روتاری که از این هویت پشتیبانی می کردند نیز تقریباً از بین رفتند. روتاری خالص آخرین بار در سال 2011 به عنوان بخشی از RX-8 دیده شد، جایی که اشتهای آن برای سوخت و مشکلات آلایندگی در نهایت آن را مجبور به ترک جاده کرد.

از قهرمان فرقه تا وجدان کربن

مزدا مدتی است که در حال ساخت موتورهای چرخشی کوچکتر و سازگارتر است، با پتانسیل استفاده از این موتور به عنوان ژنراتور در تنظیمات هیبریدی، همانطور که در MX-30 R-EV 2023 دیده می شود. به طور طبیعی، این موتور همچنین می تواند به عنوان یک موتور استاندارد در خودروهای اسپورت مفهومی مانند Vision Coupe و Iconic SP که مطمئناً در آینده عرضه خواهند شد، استفاده کند. همه اینها تحت رهبری رئیس و مدیرعامل سابق مزدا، Katsuhiro Moro امکان پذیر شد. تحت رهبری او، مزدا 36 مهندس را در گروه توسعه موتورهای دوار خود برای اختراع مجدد فناوری برای عصر کربن صفر وارد کرده است.

مزدا حتی سوخت مبتنی بر ریزجلبک‌ها را برای نیرو دادن به این موتور (احتمالاً در پاسخ به انتقادات قبلی از موتور دوار اصلی) و سیستم‌های متحرک جذب کربن که می‌توانند دی اکسید کربن را از اگزوزها حذف کنند، توسعه داده است. این فناوری بیش از حد انتظار به ثمر نشستن نزدیک است، زیرا مزدا آن را در سری Super Taikyo 2025 آزمایش کرده است.

سپس خود خودروی مفهومی وجود دارد. Vision It در نقره‌ای کاملاً زیبا به نظر می‌رسد و فضای داخلی دارای صندلی‌های سفید خیره‌کننده، تزئینات سبز و برجسته‌های قهوه‌ای است. در داخل، فناوری به همان اندازه جسورانه است. این خودرو می تواند به تنهایی احساسات شما را بخواند و مسیرهای جایگزین را پیشنهاد دهد، همه اینها به لطف مدل حسگر بدن انسان مزدا با هوش مصنوعی است.



منبع: https://www.jalopnik.com/2034793/mazda-rotary-engine-concept-carbon-capture/

تحریریه سمین خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *