آه ، دیزل قدیمی در ازای بحث در مورد گاز. هر نوع موتور طرفداران و هواداران خود را با استدلال هایی که از هر دو پشتیبانی می کند ، دارد. انواع مختلفی وجود دارد که باید هنگام تلاش برای انتخاب بین این دو ، از راندمان سوخت ، تا عملکرد ابر ، در نظر گرفته شود که برای محیط بهتر است. برای ضبط ، ما معتقدیم که تمایل به شنیدن این هیولا وقتی کلید را تبدیل می کند ، یک دلیل منطقی و کاملاً عملی برای یک کامیون دیزل است.
اما در مورد رفتن به جاده های خشن چیست؟ چه نوع موتور برای آن بهترین است؟ این پاسخ واقعاً وابسته است. به عنوان مثال ، دوست دارید در جاده های خشن کجا بروید؟ هر نوع موتور برای انواع مختلف زمین بهتر است. بنابراین ، اگر می خواهید با کامیون خود به تپه های ماسه ای یا ساحل خود بخورید ، احتمالاً کامیون گاز برای شما بهتر خواهد بود ، زیرا سبک تر است (به این معنی که با همان سهولت عقب نمی افتد) و دامنه RPM وسیع تری نسبت به کامیون دیزل دارد. اما اگر زمین های فنی زیادی را می گیرید یا از روی صخره ها صعود می کنید ، ممکن است مجبور شوید به دنبال یک کامیون دیزلی باشید. این امر به این دلیل است که موتورهای دیزلی گشتاور بالاتری را در چرخه دقیقه پایین تر فراهم می کنند و کنترل کریدور بیشتری به شما می دهند.
سپس عوامل دیگری نیز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. موتورهای دیزل در مصرف سوخت کارآمدتر هستند ، که در صورتی که برای رسیدن به راهرو مجبور شوید مسافت طولانی را طی کنید ، مهم است. در حقیقت ، راندمان سوخت یکی از دلایلی است که موتورهای دیزلی از گاز بهتر است. کامیون های دیزل نیز به دلیل گشتاور زیاد برای ابرها بهتر هستند. اما سوخت دیزل تمایل به ژل در دماهای پایین تر دارد ، به این معنی که اگر در هوای سرد بسیاری از جاده های خشن را ایجاد کنید ، ممکن است کامیون گاز برای شما بهتر باشد.
گاز بهتر است این تپه های ماسه ای را مصرف کنید
آیا جاده های خشن به معنای ضربه زدن به تپه های ماسه ای برای شما است؟ رانندگی در ساحل چطور؟ سپس ممکن است کامیون بنزین راهی باشد که در پرونده شما پیش برود. چرا؟ به یک دلیل ، موتورهای دیزلی سنگین تر هستند ، صدها پوند سنگین تر هستند. این باعث می شود قسمت جلوی کامیون سنگین تر شود و همین امر باعث می شود کامیون بزرگ دیزل در ماسه یا خاک رس دست بکشد.
به عنوان مثال ، 2025 فورد F-250 را بگیرید. SRW Trim این مدل با انتخاب چهار موتور ، دو گاز و دو دیزل همراه است. فورد به وزن موتورهای خود گوش نمی دهد ، اما از مزایای بار مفید کامیون های خود با موتور فراتر می رود. هنگامی که با استفاده از هر گزینه گاز پیکربندی می شود ، نسخه 4×2 CAB از F-2550 SRW ظرفیت بار بیش از 4200 پوند دارد. اما اگر یک موتور دیزل 6.7 لیتری بسیار سرپایی و در طول مسیر 3400 پوند برای موتور دیزل 6.7 -لیتر OHV را انتخاب کنید ، این تنها به 3900 پوند کاهش می یابد.
چرا تفاوت؟ از آنجا که وزن موتور دیزل GCVWR بیشتری را به خود اختصاص می دهد ، یا وزن کل شامل تجهیزات ، مسافران و کالاهایی که کامیون می تواند با آنها برخورد کند. دلیل دیگر موتورهای بنزین در ماسه به دلیل دامنه گسترده تر دور در دقیقه در هر دنده. این امر آنها را قادر می سازد تا سرعت چرخهای بالا را بهتر حفظ کنند و سریعتر پاسخ دهند و یک کامیون ساخته شده با گاز را در یک محیط نرم و نرم هوشمند تر کنند.
دیزل انتخاب صخره نوردی است
ما معتقدیم که یکی از جالب ترین راهها جالب ترین راه است ، نوعی است که به زمین بسیار هنری می پردازد. در جاده های ناهموار که شجاعت این نوع زمین را دارند ، کامیون های خود را بر روی صخره ها ، روی صخره های شل ، در مسیرهای خارج از دوربین ها ، از طریق دره ها و در مسیرهای طولانی پر از پیشگامان عمیق و سایر انواع موانع که می تواند شما را به مشکل تبدیل کند ، سوار می شوند. عبور از این نوع زمین می تواند کند و دشوار باشد و مهارت و تمرکز زیادی به خود می گیرد.
اگر این یک راه خاموش است ، بهتر است این کار را با یک کامیون دیزل انجام دهید. چرا؟ این نوع زمین که رحمت ندارد به تمام کنترل هایی که می توانید بدست آورید ، نیاز دارد. موتورهای دیزل هنگامی که یک چرخه در دقیقه کم باشد گشتاور بسیار بزرگتر را ارائه می دهد و این امر را برای رتبه بندی و جاده های بسیار حاد مناسب تر می کند.
باز هم ، فورد F-255025 2025 نمونه خوبی از این تفاوت در گشتاور است. گزینه گاز V8.8 -liter 485 پوند@5500 دور در دقیقه را فراهم می کند. V8 6.7 لیتر با 445 پوند در 4000 دور در دقیقه کمی بهتر کار می کند. اما هر دو گزینه دیزل بیش از 1000 پوند در 1600 دور در دقیقه فراهم می کند.
گاز را برای هوای سرد انتخاب کنید
آیا در زمستان توخالی بسیاری از جاده های خشن را در شمال انجام می دهید؟ ممکن است چند وسیله نقلیه یخی را به ستون بکشید ، یا می توانید در مسیرهای خاکی به محل ماهیگیری مورد علاقه خود هدایت کنید. در هر صورت ، کامیون گاز ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.
سوخت دیزل در هوای سرد شدید عمل نمی کند. آیا می دانید که پنج بار در موتور دیزل سخت است وقتی که 0 درجه فارنهایت در خارج از آنچه که در 80 درجه فارنهایت بود ، سخت است؟ این امر به این دلیل است که به دلیل محتوای موم پارافین ، سوخت دیزل تمایل به مونتاژ یا ژل دارد. بنزین این مشکل را ندارد. هنگامی که با شروع به کار با هوای سرد با یک وسیله نقلیه گازی روبرو می شوید ، معمولاً یک مشکل برقی مانند باتری است ، اما این نیز می تواند با دیزل اتفاق بیفتد.
عامل دیگر این است که موتورهای دیزلی حاوی جرقه نیستند. موتورهای بنزین برای اشتعال سوخت از احتراق استفاده می کنند ، اما دیزل باید با فشار دادن سوخت هوا را گرم کند. همچنین می توانید تصور کنید ، انجام این کار در شمالی ترین روزهای زمستان دشوار است. نگه داشتن موتورهای دیزلی در هوای سرد می تواند درد در پشت باشد. کارشناسان استفاده از مواد افزودنی سوخت را توصیه می کنند ، تا اطمینان حاصل شود که سوخت در زمستان مخلوط است و به مخزن سوخت روزانه برای جلوگیری از خزیدن آب به مخزن ، تغییر فیلتر سوخت قبل از زمستان و حفظ ذخایر در صورت انجماد شما ، نیاز دارد و در صورت لزوم توجه آن را کنترل می کند. برخی از رانندگان در آب و هوای بسیار سرد از یک بلوک گرمتر یا باتری استفاده می کنند.
دیزل تعداد زیادی مایل می گیرد
همه در کنار یک مکان خوب در جاده های خشن زندگی نمی کنند. بسته به مکانی که در آن زندگی می کنید ، می تواند سفری برای صدها مایل یا بیشتر باشد. این می تواند گران باشد که قیمت بنزین از طریق سقف ادامه یابد. از این گذشته ، هیچ کس نمی خواهد وام را فقط برای بیرون رفتن به مسیر مورد علاقه خود بدست آورد.
بنابراین ، چه نوع پرداختی روی کیف پول بهتر است که در مورد پر کردن باشد؟ ما اعتقاد نداریم که شما می توانید موتورهای بنزین یا دیزل را “سوخت” بنامید ، اما کامیون های دیزلی نسبت به کامیون های گاز بسیار کمتر از نظر سوخت وحشتناک هستند. به عنوان مثال: نسخه دیزل 4WD می تواند 21 مایل در گالن در شهر و 24 مایل در هر گالن در بزرگراه داشته باشد. نسخه گاز 4WD به ترتیب فقط 14 مایل در هر گالن و 17 مایل در هر گالن به دست می آید.
اما وقتی دامنه هر کامیون را در نظر می گیرید ، به یک رقابت پایین تر تبدیل می شود. مخزن سوخت می تواند شما را در دیزل 1500 ZR2 ZR2 ببرد. از طرف دیگر نسخه گاز فقط می تواند 360 مایل را برای شما طی کند.
دیزل برای قطر بهتر است
شاید کپی شما از جاده های ناهموار شامل کشیدن یک قایق به دریاچه از راه دور یا برخی از ATV ها به تپه های ماسه ای باشد. بسیاری از رایحه های جاده ای خشن که دیزل را می کشند به دلایل مختلف بر روی گاز ترجیح داده می شوند. اما دلیل اصلی اتومبیل های دیزل بهتر در قطر گشتاور است. موتورهای دیزل بیش از همتایان گاز خود به دلیل فشار طولانی ، گشتاور یا قدرت پیچش را تولید می کنند. این بدان معنی است که آنها حتی هنگام کشیدن بار سنگین ، زمان دیگری برای حرکت آسان تر دارند. گشتاور بالا همچنین در صورت سخت کشیدن به کامیون های دیزلی مزیت می دهد. کامیون ها هنگام صعود به شیب کند می شوند ، اما موتورهای دیزلی در جابجایی مقدار زیادی گشتاور با سرعت پایین خوب هستند.
با توجه به تجهیزات خود با ترمزهای اگزوز یکپارچه ، کامیون های دیزل نیز هنگام جابجایی از مزیت برخوردار هستند. ترمزهای اگزوز شامل ترمزهای اضافی هستند که از گازهای اگزوز پشتیبانی می کنند و موتور را متوقف می کنند. به این ترتیب ، فشار زیادی بر ترمزهای چرخ وجود ندارد که می تواند بسوزد. هرکسی که یک بار سنگین را از زیر جاده تیز کوه بکشد می تواند به شما بگوید که ترمزهای خوب در این موقعیت چقدر مهم هستند.
اما برتری قطر در دیزل خشک نمی شود. کامیون شما چیزی به نام GCVWR یا طبقه بندی کل وزن خودرو دارد. این وزن کل است که ماشین شما برای مقابله با آن طراحی شده است. هر دو کامیون شامل خود و هر چیزی است که شما می کشید. از آنجا که موتورهای دیزلی بیش از گاز وزن دارند ، این کل به این کل کاهش می یابد و این باعث کاهش ظرفیت ابرها می شود. اما وزن آن کمتر باعث می شود کامیون های گاز بیشتر تحت تأثیر قرار بگیرند یا هورمون باد. بحث کامل گاز برای دیزل واقعاً به نیازهای شما بستگی دارد. مکانی را در نظر بگیرید که در جاده های خشن ، آب و هوایی که انجام می دهید و آیا ارائه می دهید.
منبع: https://www.jalopnik.com/1957737/diesel-vs-gas-trucks-best-off-roading/
تحریریه سمین خودرو