آژانس فضایی اروپا به امید به دست آوردن ایده نهایی هوایی (و در فضا) تا سال 2031 ، وزن خود را پشت سر می گذارد. چندین تلاش برای ساخت یک وسیله نقلیه واحد به نام یک فاز از Orbit Car (SSTO) انجام شده است ، اما تاکنون هیچ یک از آنها موفق نشده اند.
Invictus (لاتین برای “شکست ناپذیر”) امیدوار است که معمای مهندسی را حل کند ، و Faceflight را از نظر ظاهری ارزان تر و ساده تر از امروز انجام دهد. این برنامه به ریاست Frazer-Nash Consultance ، با پشتیبانی Spirit Aerosystems ، دانشگاه Cranfield و چند شرکت کوچکتر پشتیبانی می شود. این مهم است که این پروژه گروهی از کارمندان را از Internial Engines Ltd ، یک شرکت انگلیسی که ده ها سال قبل از ورشکستگی سال گذشته در موتورهای فضایی کار می کرد ، اجاره داده است. نوآوری اصلی واکنش ، تکنیک قبل از کولر بود که او همیشه می گفت کلید لغو سفر بیش از حد و دوره ای است. اگرچه خود این شرکت برای مدت زمان طولانی زندگی نکرده است تا با پول ESA دریابد ، اما Invictus قطعاً سعی خواهد کرد این موضوع را بشناسد.
قبل از اصابت موتور قبل از هوا
رفتن به فضا گران است. شما به یک موشک بزرگ نیاز دارید که به صورت عمودی راه اندازی شود ، که به یک پانل پرتاب و یک برج پرتاب نیاز دارد. موشک ها معمولاً چند مرحله هستند و بیشتر این مراحل (اگر نه همه) در طول سفر از بین می روند. SpaceX روش هایی را برای پرواز این مراحل به خانه برای استفاده مجدد از خانه ایجاد می کند ، اما هنوز هم یک تلاش بسیار پیچیده است.
Spaceplanes در تئوری ایده ساده تر و ارزان تر است – شما فقط باید مانند هواپیما سوار شوید و فرود بیاورید! اما ترفند ساخت موتورهای مؤثر و مؤثر است که می توانند هم هوا و هم فضا کار کنند. موتورهای جت معمولی برای سوزاندن به اکسیژن نیاز دارند که از هوا خارج می شود. اما برای رسیدن به سرعت های مورد نیاز برای شکستن مدار ، سرعت فوق العاده ای از ماخ 5+ ، گرمای عظیم اصطکاک هوا که به موتور در حال حل است. خیلی بد!
هدف از واکنش در زندگی کم و بیش برای پیدا کردن راهی برای کاهش دمای هوا قبل از رسیدن به موتور ، فرایندی به نام قبل از کولین بود. با نصب این سیستم ، موتورهای جت سنتی ، از نظر تئوری ، باید بتوانند به سرعت بیش از 15000 مایل در ساعت برسند ، به اندازه کافی برای رسیدن به هر جای دنیا در طی چند ساعت. سپس ، اگر صنایع دستی در هوا و فضا صعود کند ، موتورها به مخازن اکسیژن موجود در هواپیما تبدیل می شوند. اگر همه چیز کار کند ، باید بتواند خیلی سریعتر کالاها را به منطقه ای کاملاً پایین تر از سیستم های فعلی و سایر مکان های موجود در زمین منتقل کند.
مسابقه هواپیمای فضایی
آژانس فضایی اروپا باید واضح باشد ، تنها 7 میلیون یورو پول خود در Invictus ، که یک هواپیمای کار دقیق ایجاد نمی کند. این سرمایه گذاری این است که بدانیم تیم Invictus می تواند ظرف 12 ماه به یک طراحی عملی برسد. اگر نه ، خوب ، دوباره بازی. با این حال ، اگر آنها بتوانند ، بشریت آینده ای هیجان انگیز در مقابل آن دارد.
در همین حال ، تعدادی از پروژه های دیگر در سرتاسر جهان وجود دارد که سعی در حذف هواپیماهای فضایی خود از زمین دارند. Startup Sierra Space از سال 2015 توسط Dream Chaser Design طراحی شده است که نزدیک به پرواز به ایستگاه فضایی بین المللی است. چین از سال 2023 چندین بار به شانلونگ منتقل شده است. فضای آمریکا در حال پرواز X-37B است که از سال 2010 مدیریت کرده است ، برنامه ای که به تازگی یک میلیارد دلار از لایحه بزرگ زیبا دریافت کرده است. همه اینها تجربی هستند و هنوز در هر نوع کاربرد فعال نیستند. اگر هر یک از آنها برای زمان تعطیل آماده شده باشد ، ممکن است روزهای عظیم موشکی روی سکوی پرتاب شماره گذاری شود.
منبع: https://www.jalopnik.com/1919579/european-space-agency-building-hypersonic-spaceplane/
تحریریه سمین خودرو